יאיר גולן מגבה את בנט: "רע"מ אחראיים יותר מהימין הקיצוני"

סגן שרת הכלכלה התייחס לעימותים בירושלים ולמניעת כניסתו של חבר הכנסת בן גביר דרך שכם וכינה זאת: "צעדת דמים". גולן הוסיף ואמר: "הימין הקיצוני מנסה להבעיר את המזרח התיכון חייבים להקטין את החיכוך הלאומני"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/22 11:53 כ בניסן התשפב

יאיר גולן מגבה את בנט: "רע"מ אחראיים יותר מהימין הקיצוני"
יאיר גולן, עוד אמירה בעייתית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המהומות והתפרעויות הערבים בהר הבית, ואחרי העימות התקשורתי בין חבר הכנסת יאיר גולן למפלגת ימינה, סגן שרת הכלכלה מסרב להנמיך את הלהבות ומספק אמירה מעוררת מחלוקת שעלולה להביא לזעזוע נוסף בקואליציה השברירית.

"רע"מ דורשים שמירה על הסטטוס קוו", אמר גולן והדגיש כי, "הם אחראיים יותר מהימין הקיצוני שמנסה להבעיר את המזרח התיכון". סגן הרמטכ"ל לשעבר הוסיף והתייחס להחלטתו של נפתלי בנט למנוע מחבר הכנסת איתמר בן גביר להיכנס לעיר העתיקה דרך שער שכם והבהיר: "אני נותן גיבוי מלא לראש הממשלה שעצר אתמול את צעדת הדמים של בן גביר. את החיכוך הלאומני חייבים להקטין. מהפלסטינים חייבים להיפרד, כפי שכבר הבינו שרון, רבין ובן גוריון".

העימות שפרץ אתמול בין גולן לימינה, התעורר אחרי שהראשון אמר לחדשות 12 כי, "אנחנו מתחשבים ברצונות של רע"מ בהר הבית ואנחנו גאים בזה". חבר הכנסת ניר אורבך השיב לו: "אתה בכוח רוצה לפרק את הממשלה?", ולאחר מכן הגיע תגובתה הרשמית של מפלגת ימינה: "בניגוד לדברי יאיר גולן, הר הבית מצוי בריבונות ישראלית מלאה, וכל ההחלטות מתקבלות לאור שיקולים ביטחוניים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שמקדשת את חופש הדת לכולם, ליהודים ומוסלמים. חוץ מזה, נראה שיאיר גולן נחוש לעשות כל שביכולתו לפרק את הממשלה".