הסוף לסחבת בביטוח לאומי: את השירות הבא תוכלו לבצע מהטלפון הנייד

שירות חדש יאפשר לפתוח תיק מעסיק לעובד משק בית ישירות מהטלפון הנייד ולשלם ביטוח לאומי באופן מיידי, ללא המתנה של מספר ימים לאישור פתיחת תיק | סקר חדש: 60% מהישראלים אינם מפרישים ביטוח לאומי ופנסיה לעובדי משק הבית שלהם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/04/22 19:31 יט בניסן התשפב

הסוף לסחבת בביטוח לאומי: את השירות הבא תוכלו לבצע מהטלפון הנייד
צילום: shutterstock

הסוף לסחבת בפתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי: לראשונה בישראל, שירות חדש יאפשר לפתוח תיק מעסיק לעובד משק הבית מהנייד ישירות באתר הביטוח הלאומי ולהתחיל לשלם באופן מיידי, ללא צורך בהמתנה לאישור פתיחת התיק.

זאת, בניגוד למצב שהיה עד כה בו תחילת העברת התשלום התאפשרה רק לאחר המתנה של מספר ימים לאישור על פתיחת תיק באתר המוסד לביטוח לאומי. השירות ניתן על-ידי האפליקציה של חברת Workito המספקת שירותים דיגיטליים להעברת תשלומי ביטוח לאומי ופנסיה לעובדי משק בית. במסגרת השירות, יתאפשר למעסיקים גם לבצע תשלום מהיר מהנייד ישירות למוסד לביטוח לאומי עבור עובדי משק הבית שלהם.

חידוש נוסף יאפשר למעסיקים להעביר באמצעות האפליקציה של WORKITO  תשלומי פנסיה לעובדי משק הבית שלהם באמצעות כרטיס אשראי. זאת, במקום תשלום באמצעות השראה לחיוב חשבון או הוראות קבע, שהיו נהוגות עד כה בעולמות הפנסיה לעובדי משק בית. העברת התשלום תתאפשר לכל הגופים המוסדיים המנהלים כספי פנסיה בישראל.

רבע מהישראלים משלמים ביטוח לאומי באמצעות פנקסים בדואר

סקר שביצעה לאחרונה Workito מגלה ש- 60% מהישראלים אינם מפרישים תשלומי דמי ביטוח לאומי ופנסיה לעובדי משק הבית שלהם. לפי הממצאים, 50% מהמעסיקים משלמים דמי ביטוח לאומי ופנסיה באמצעים דיגיטליים קיימים (אינטרנט ואפליקציות), בעוד ש25% מהם עדיין עושים זאת באמצעות פנקסים בדואר. לפי הסקר, הנגשה טכנולוגית ודיגיטלית של אפשרויות התשלום היא הדרך היעילה ביותר לשפר את מוסר התשלומים של הישראלים לעובדי משק הבית שלהם.

דורון אמיר, מנכ"ל Workito, מסר: "הפרשה של תשלומי פנסיה וביטוח לאומי לעובדי משק בית מגינה על מעסיקים מתביעות העלולות להגיע למאות אלפי שקלים ושומרת על זכויות העובדים. הקלה על דרכי התשלום היא מפתח להגדלת שיעור המעסיקים המפרישים תשלומים אלה, כמתחייב בחוק, והיישומים החדשים באפליקציה הם שלב חדש בהנגשה של אפשרויות התשלום. השילוב עם הרחבת שיתוף הפעולה של החברה עם קרנות הפנסיה יאפשר כמעט לכל ישראלי, המעסיק כיום עובד משק בית, ליהנות מדרך תשלום קלה ומהירה יותר".