בצל המהומות בהר הבית: כמה מתפללים הגיעו לברכת הכוהנים בכותל?

כעשרים אלף מתפללים השתתפו בשני המעמדים של ברכת הכהנים, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף של חג הפסח תשפ"ב שהתקיימה הבוקר (ד') ברחבת הכותל המערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 12:45 יט בניסן התשפב

בצל המהומות בהר הבית: כמה מתפללים הגיעו לברכת הכוהנים בכותל?
ברכת כוהנים בכותל, צילום: הקרן למורשת הכותל

מעמד ברכת הכוהנים המסורתי המסורתי התקיים היום (ד') בצל המצב הביטחוני המתוח, בנוכחות רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר הכהן מר דיויד פרידמן, ומספר רב של חברי כנסת.

בסיום התפילה נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילה מיוחדת לשלום עם ישראל היושב בציון והוקרה לכוחות הביטחון ע"י רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א וראש העיר ירושלים מר משה ליאון.



רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר במעמד: "אני מברך את האלפים שהגיעו למעמד השני של ברכת הכהנים, זה מעיד על הקשר העמוק של עם ישראל לכותל המערבי ולירושלים ועל התחושה שהציבור פוקד בהמוניו את שריד בית מקדשנו. בתפילה כי אלפים רבים ימשיכו להגיע ולפקוד את רחבת הכותל המערבי לכל אורך החג."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הוסיף: "כבר אלפי שנים עולים המבקרים לירושלים בחג הפסח ומתקבלים בברכה. גם השנה אנו מברכים את העולים המגיעים לירושלים למעמד ברכת הכהנים הקדושים ברחבת הכותל המערבי. בכל פעם מחדש מרגש לשמוע, לראות ולחוש את האווירה הקדושה בעירנו היפהפייה. המסורת והמורשת של העם היהודי אינם ניתנים לערעור. 
חג פסח כשר ושמח מירושלים"

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מהציבור להמשיך ולהישמע להוראות משטרת ישראל ולהנחיות הסדרנים שמווסתים את בוא הקהל במהלך כל ימות החג לטובת כלל באי הכותל המערבי.