דיווח: ישראלים לא יוכלו לטוס למונדיאל 2022

אירוע השיא של הכדורגל העולמי יתקיים בנובמבר הקרוב בקטאר, לה אין יחסים רשמיים עם ישראל | במטה לביטון לאומי יקיימו דיון מיוחד וייתכן שתפורסם אזהרת מסע בכדי למנוע מהישראלים לטוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/22 07:45 יח בניסן התשפב

דיווח: ישראלים לא יוכלו לטוס למונדיאל 2022
מונדיאל 2022, צילום: shutterstock

כמעט 15 אלף ישראלים כבר קנו כרטיסים למונדיאל בקטאר, וסוכנויות תיירות ספורט מעריכות שבין 25 ל־30 אלף ישראלים יגיעו למדינה. אלא שלישראל ולקטאר אין יחסים רשמיים, ובשבוע הבא צפוי להתקיים דיון במל"ל, נוכח הסכנה הכרוכה בשהייה במדינה - בפרט נוכח גורמים איראניים שצפויים להגיע למשחקים.

אלפי איראנים יגיעו למונדיאל 2022

המונדיאל בקטאר צפוי להיפתח ב־21 בנובמבר השנה. כאמור, בין ישראל לקטאר אין יחסים רשמיים, והיו לא מעט דיווחים כי הקטארים תמכו בחמאס בהזדמנויות שונות. כמו כן, גורמים איראניים רבים צפויים להגיע למשחקים וגובר החשש מפגיעה בישראלים במקום. כך מפרסם הבוקר (ג') לראשונה, עורך מדור תיירות ותעופה של "ישראל היום", שמעון יעיש.

בשבוע הבא צפויים לקיים דיון באגף ללוחמה בטרור, ביטחון הפנים והעורף במל"ל, במטרה לבחון את נושא כניסת הישראלים לקטאר. גורמים המעורבים בנושא אמרו ל"ישראל היום" כי "מדובר באתגר אבטחתי לא פשוט, שמצריך שיתוף פעולה מצד הרשויות בקטאר, מה שעדיין לא בטוח שיקרה. מדובר באתגר מהמעלה הראשונה, ורק אחרי הדיון נדע אם ואיך ניתן יהיה לעשות את זה".

"ייתכן שיהיו המלצות להימנע מנסיעה לקטאר"

עוד אמרו כי: "מספר כזה גדול של ישראלים שיהיו שם - זה משהו שלא קרה עד כה במדינה שטיב היחסים עימה לא יציב, בלשון המעטה. התקווה היא שהקטארים ירצו לרצות את מארגני התחרות, וייענו לדרישות השונות כדי לאפשר התנהלות תקינה. אם הדברים לא יוסכמו כמו שצריך - ייתכן שיהיו המלצות להימנע מנסיעה לקטאר. הכל ענייני, אין פה משחקים".

באתר של המטה ללוחמה בטרור ממליצים כבר עכשיו להימנע מנסיעות שאינן חיוניות, ומפרטים: "לאור עוינות הרחוב הקטארי כלפי ישראל ונוכחותם של גורמי טרור בקטאר, יש סיכון לביטחונם של אזרחי ישראל המבקרים/שוהים בקטאר".

הקטארים מצידם התחייבו לאפשר לכולם להיכנס למדינתם בזמן משחקי המונדיאל, בתנאי שהתייר מחזיק בכרטיס כניסה לאחד ממשחקי גביע העולם. עד כה לא פורסם המתווה לכניסה לקטאר, אך כאמור, הקטארים אמורים לאפשר גם לישראלים, שבדרך כלל לא מורשים לבקר בקטאר, להיכנס אליה במהלך ימי המונדיאל.

בתוך כך, בשבוע שעבר דווח כי קטאר ואיראן ירחיבו את התנועה האווירית והימית ביניהן, וכי איראן צפויה לארח מאות אלפי אוהדים שיגיעו למונדיאל. איראן וקטאר קרובות מאוד אחת לשנייה, ומשך הטיסה בין יעדים מסוימים באיראן לבין קטאר הוא כשעה אחת בלבד. כל אלה מהווים סכנה לישראלים שיבחרו להגיע למשחקי המונדיאל, שצפויים לשהות בקרבת גורמים עוינים רבים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן