אסון ביישוב אדמה: ליבי קליך בת ה-3 נספתה בשריפה

במהלך נופש ביישוב האקולוגי אדמה שבגליל המערבי שיחק אחד הילדים עם קופסת גפרורים, במה שהוביל לשריפה קטלנית. בשריפה נספתה אחותו ליבי, בת 3, וההורים נפצעו קשה | החובשים סיפרו: "הגענו כשהאש עדיין בערה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/04/22 14:46 יז בניסן התשפב

אסון ביישוב אדמה: ליבי קליך בת ה-3 נספתה בשריפה
ליבי ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

מקרה מצער בחופשה: הבוקר (ב') דווח על שריפה ביישוב האקולוגי אדמה שבגליל המערבי. השריפה גבתה את חייה של ליבי קליך בת ה-3. המשפחה, שהגיעה לנופש מפתח תקווה, בילתה במקום ומחקירה ראשונית עולה כי האח הבכור שיחק בקופסת גפרורים.

האב הצליח ברגע האחרון לזרוק את הבן מהחלון

האח הבכור הוא בן 6 ובעל צרכים מיוחדים, וכאמור, על פי החשד שיחק בגפרורים שהציתו את המבנה האקולוגי. האב הצליח ברגע האחרון לזרוק את הבן מהחלון ובכך להציל אותו, אך ליבי, שהייתה באותו הזמן במיטתה, נלכדה בלהבות.

בשריפה נפצעו גם ההורים, אם המשפחה פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה במסוק כשהיא במצב קשה אך יציב. האב פונה לבית החולים בנהריה כשהוא סובל מכוויות בגפיים ובגב. אמה של ליבי, היא חוקרת בכירה בשיבא.

"האש עדיין בערה ולא ניתן היה להיכנס לבית"

מנהל מערך הטראומה ברמב"ם אמר על מצב האם: "האישה קיבלה טיפול ראשוני בחדר הלם ובמיון, וכרגע נמצאת במחלקת טיפול נמרץ. במקרים כאלה צפוי אשפוז ממושך ותהליך שיקום ארוך, אך לא נשקפת לה סכנת חיים".

חובש בכיר במד"א חסיב שחאדה ופראמדיק מד"א שלום טיקושבילי סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן שיוצאים מבית מגורים, ושכנים שהיו מסביב. מהבית יצא ילד בן 6, שלא נפגע, וההורים שסבלו מכוויות ומשאיפת עשן. הם סיפרו שבבית ילדה בת 3. האש עדיין בערה ולא ניתן היה להיכנס לבית. לאחר שהכיבוי הגיעו, הם כיבו את האש וניתן היה להיכנס לבית. הילדה חולצה כשהיא ללא רוח חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".