כתב אישום הוגש נגד המחבל שרצח את בני הזוג כדורי בירושלים

אחרי פעילות של המשטרה והשב"כ פוענחו שני מקרי רצח וכן ניסיון רצח נוסף של צעירה בירושלים שכולם בוצעו ממניע לאומני, והוגש כתב אישום נגד המחבל. בין היתר הוא ביצע את הפיגוע בו נרצחו בני הזוג יהודה ותמר כדורי. | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 12:08 יז בניסן התשפב

כתב אישום הוגש נגד המחבל שרצח את בני הזוג כדורי בירושלים
וסים אסעיד החשוד ברצח, צילום: דוברות המשטרה

בסוף השבוע שעבר (ה') הותר לפרסום כי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה ושב"כ פענחו שני מקרי רצח ומקרה נוסף של ניסיון לרצח ממניע לאומני בירושלים ועצרו את המחבל החשוד בביצוע מעשי טרור אלו. היום (ב') הוגש נגד המחבל כתב אישום על ידי הפרקליטות.

בני הזוג כדורי נמצאו מתים בדירתם לפני שלוש שנים כשעל גופותיהם סימני אלימות קשים. המשטרה העריכה בתחילה כי בני הזוג הכירו את רוצחם וכי הרצח בוצע על רקע סכסוך משפחתי, ובשל כך חקרה מספר בני משפחה בחשד לרצח, ביניהם את בנם של בני הזוג. עד מהרה התברר כי בני המשפחה לא מעורבים ברצח.

מאז נבדקו מספר כיווני חקירה, כולל הכיוון הלאומני, אולם המשטרה עמדה בפני מבוי סתום. פריצת הדרך בחקירה התקיימה בעקבות רצח נוסף שאירע בירושלים לפני פחות מחודש, של נתין זר ממולדובה שעבד בישראל ופציעתו של חברו. כוחות משטרה שהגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים וראיות.
  
מספר שעות לאחר הרצח נעצר בצפון ירושלים וסים אסעיד, שב"ח פלסטיני תושב חברון בן 34, החשוד נעצר על ידי שוטרי מג"ב בעוטף מחוז ירושלים בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה. ברשותו של החשוד נתפסה סכין. החשוד הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון דאע"ש ובשל חשד למעורבותו בפעילויות טרור נוספות. אסעיד נעצר ארבעה ימים לאחר ששוחרר ב-17 במרץ האחרון ממעצר מנהלי של למעלה משנתיים בשל מעורבותו בפעילויות טרור נוספות.

במהלך חקירתו, עלה החשד שאסעיד קשור לרצח איוון טרנובסקי ופציעת אדם נוסף בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני.

במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשב"כ ויחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בדקירות סכין בביתם בירושלים בפיגוע דקירה. עוד עלה כי יום קודם לכן ניסה אסעיד לדקור נערה נוספת באותו אזור והוביל לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני. בחקירתו של המחבל עלה כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיית המדינה האיסלמית, אליה נשבע אמונים בעבר.