הרב חיים נבון: "הרמדאן הפך לחודש הפוגרומים נגד יהודים"

בצל ההתפרעויות הערביות בבירה וגל הטרור, הרב חיים נבון תוקף בפייסבוק: "אין מדובר באוסף אקראי של הפרות סדר, אלא במערך כולל של פרעות אנטישמיות נגד יהודים. אי אפשר להגיב אליהן בסלחנות הרגילה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/04/22 09:18 יז בניסן התשפב

הרב חיים נבון: "הרמדאן הפך לחודש הפוגרומים נגד יהודים"
הרב חיים נבון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

חול המועד פסח הגיע בתזמון ביטחוני מאתגר ולאחר גל טרור עם פיגועים קטלניים. החג מושך לירושלים אלפי מבקרים יהודים, בין היתר לעלייה להר הבית ולברכת הכוהנים המסורתית. הרב חיים נבון כתב בפייסבוק על התפרעויות הערביות: "הרמדאן הפך בשנים האחרונות לחודש הפוגרומים נגד יהודים".

צריך להגיב בתקיפות של עם הנאבק כנגד העומדים עליו בכל דור ודור

הרב נבון המשיך "אסור להשלים עם זה, ואם נברח מהפרעות - הן ירדפו אחרינו". הוא המשיך והציע את הפתרון שלו: "השלב הראשון הוא שמערכות המניעה, האכיפה והענישה שלנו יבינו שאין מדובר באוסף אקראי של הפרות סדר, אלא במערך כולל של פרעות אנטישמיות נגד יהודים. אי אפשר להגיב אליהן בסלחנות הרגילה של מערכות החוק שלנו כנגד פושעים זוטרים, אלא בתקיפות של עם הנאבק כנגד העומדים עליו בכל דור ודור".

ראשה ממשלה בנט אמר אתמול (א') על הפרעות: "משימת העל היא מתן ביטחון לאזרחי ישראל בכל רחבי הארץ. כוחות הביטחון ממשיכים לקבל מהדרג המדיני יד חופשית לכל פעולה שתעניק ביטחון לאזרחי ישראל. אנחנו פועלים להרגעת השטח מחד, ומאידך פועלים באופן נחרץ נגד גורמים אלימים. כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש".