ירושלים בדריכות שיא: ברכת כוהנים המונית בכותל המערבי

בצל המתיחות הביטחונית בחול המועד, ברכת כוהנים המסורתית מתקיימת בכותל המערבי | מהמשטרה נמסר כי מאות שוטרים נפרסו "במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש", גם מד"א נפרסו באיזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 07:50 יז בניסן התשפב

ירושלים בדריכות שיא: ברכת כוהנים המונית בכותל המערבי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברכת הכוהנים המסורתית בכותל המערבי מתקיימת היום (ב') בצל המתיחות הביטחונית בירושלים. אמש (א') נפצעו יהודים בהתפרעויות של ערבים באיזור, והיום (ב') הודיעו במשטרה ובמד"א כי הם ערוכים לתרחישים השונים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מאות שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים התפרסו ברחבי העיר ירושלים, בדגש לאזור העיר העתיקה וצירי התנועה באזור, הכל במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש, לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, וכן לווסת ולהכווין את התנועה. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ומגבלת הקהל, תוך שמירה על שלום הציבור ובטיחותו".

ממד"א נמסר כי החל משעות הבוקר המוקדמות נפרסו כוחות גדולים של מגן דוד אדום הכוללים חובשים ופראמדיקים באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א וטרקטורון יעודי, ברחבת הכותל ובעיר העתיקה בירושלים ויאבטחו רפואית את רבבות המתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ לשם השתתפות בברכת הכוהנים המסורתית. לאחר ברכת הכהנים ועד לשעות הערב ימשיכו כוחות מד"א לאבטח רפואית את המתפללים בכותל.

במד"א פונים לציבור להצטייד בשתייה, להימנע מצפיפות, לשמור על הנחיות הקורונה ולהישמע להנחיות הסדרנים וכוחות הביטחון. בכל צורך רפואי ניתן לפנות לחובשים והפאראמדיקים של מד"א בשטח או להזעיק את מד"א בקו החרום 101 ובאמצעות יישומון (אפליקציה) "מד"א שלי" שתסייע לאתר את מיקומו המדוייק של הזקוק לעזרה.