צפו בתיעוד בערב החג: התפרעויות אלימות ויידוי אבנים בהר הבית

המתיחות הביטחונית גוברת בערב ליל הסדר ובמהלך הלילה התפרעו צעירים מוסלמים בירושלים, הציתו זיקוקים, הניפו דגלי חמאס וכן יידו אבנים לעבר רחבת הכותל המערבי. הפלשתינים מדווחים על עשרות פצועים, המשטרה: "עיוות מוחלט", שלושה שוטרים נפצעו קל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/04/22 07:25 יד בניסן התשפב

בערב החג: התפרעויות אלימות ויידוי אבנים בהר הבית
ההרס בשטח הר הבית, הלילה, צילום: דוברות המשטרה

על רקע גל הטרור שגבה את חייהם של 14 בני אדם והמתיחות הביטחונית הגוברת בחודש הרמאדן, משטרת ישראל מעדכנת הבוקר (ו'), ערב ליל הסדר, כי במהלך הלילה עשרות צעירים ערבים פתחו בתהלוכה בשטח הר הבית עם דגלי תנועת הטרור חמאס והרשות הפלשתינית, ירו זיקוקים לאוויר ויידו אבנים. 

החשודים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה יידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי. גם בשעות הבוקר, המתפללים במקום מתבצרים בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכולל יידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים. 

המשטרה מעדכנת כי כוחותיה המתינו עד לסיום התפילה, ולאחר שמפרי הסדר ידו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להיכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפרי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

"בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הביטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי", כך נמסר מהמשטרה, "נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור וביטחונו". 

בתוך כך, גורמים פלשתיניים מדווחים על עשרות פצועים מוסלמים במקום, וממשטרת ישראל נמסר כי מדובר בעיוות מוחלט. "מתפרסמים ברשתות הבוקר פרסומים כוזבים על נפגעים ועיוות מוחלט של סדר ההתרחשויות במקום. כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מיידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי".