ניקיונות פסח בסכנה: גל אובך בדרך לישראל

אנחנו אמנם מצווים להיפטר מהחמץ, אבל פסח זו הזדמנות להגיע לכל פינה נידחת. הבעיה היא האובך שמגיע והופך את העבודה ללא רלוונטית. בדקנו בשבילכם: מתי צפוי אובך? | בנוסף: טיפים לניקוי החלונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 12:12 יב בניסן התשפב

ניקיונות פסח בסכנה: גל אובך בדרך לישראל
אובך בתל אביב. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הדרך לחירות עוברת דרך שעות רבות וארוכות עם מיטב חומרי הניקוי. החברים הכי טובים של הישראלים בימים אלו הם האקונומיקה, המטלית ושואב האבק. זכר ליציאת מצרים. אי אפשר לברוח מזה, וממילא אין לאן. מצד שני, פסח זו ההזדמנות להגיע אל אותן פינות נידחות וחלקים בבית שלרוב אנחנו פשוט לא מגיעים אליהם בשאר השנה, כאשר נהר החיים שוטף אותנו בעוצמה.

מתי יגיע האובך לישראל?

אחד הגורמים המטרידים את קהל המנקים הוא האובך שלעיתים פוקד את ישראל בזמן הניקיונות או ממש בסמוך אליהם. האבק הסורר מלכלך מחדש את החלונות והבית. על פי חברת התחזית מטאו-טק, אובך צפוי להגיע לישראל בימים ראשון ושני. עוד לא ברורה עוצמתו, כך שאתם מוזמנים לבחור האם בכל זאת לנקות את החלונות.

במידה ובחרתם לנקות, הכנו לכם טיפים יעילים לניקוי החלונות. רגע לפני שנסוב כולנו אל שולחן הסדר, נתענג על הקניידעאלך ונשתדל להתעלם בחינניות מהזיופים של דוד אריה בחד גדיא, הנה כמה טיפים שיעשו לכם סדר לפני ליל הסדר:

טיפים חשובים לניקיון חלונות

ת'כלס, החלונות הם צוברים אבק לאורך כל השנה, אומנם אבק זה לא חמץ, אבל פסח הוא סיבה טובה לנקות גם אותם, בייחוד אם אנחנו כבר עובדים קשה כל כך לנקות את הבית, כדאי גם להשקיע בחלונות. אפשר לפרוס את ניקוי החלונות למשך שבוע, או לנקות אותם כפרויקט ביתי משותף. האמת, שיש היום לא מעט פטנטים נהדרים שהופכים את ניקוי החלונות לדבר קל ופשוט. 

מומלץ להצטייד בעיתונים או מגבות כדי למנוע טפטוף של חומרי הניקוי לרצפה, אבל את ייבוש השמשות עצמן מומלץ לעשות עם מטלית מיקרופייבר. כדאי מאוד להתחיל בניקוי החלק הפנימי של החלון ורק אחר כך לעבור לחלק החיצוני. 

אם כבר הגעתם לפה, אל תוותרו על ניקיון המסילות שצוברות אבק ולכלוך ועל התריסים. זה נשמע כמו עבודה סיזיפית, אבל אפשר פשוט לערבב חומץ ומים בכמות שווה, לשים גרב ישנה, לטבול אותו בכוס ולנקות כל תריס בנפרד. 

זה יישמע מוזר, אבל במידה ויש מדבקות על החלונות שהגיע זמנן לרדת, מומלץ למרוח מיונז על אזור המדבקה ולהשתמש בכרטיס מועדון כלשהו בשביל להוריד אותן. ככה ניתן להוריד את המדבקות מבלי לשרוט את הזכוכית

בשביל לסגור את העסקה, מומלץ למרוח על צדו החיצוני של החלון שכבה דקה של וקס או שעווה לרצפה. הדבר הקטן הזה ימנע, או לפחות יצמצם הצטברות של אבק ולכלוך.

צילום: shutterstock