שישה ק"ג, שישה מטרים ו-20 עובדים: המצה הגדולה בישראל בבית הנשיא

בבית הנשיא אירחו את המצה הגדולה בישראל עליה עבדו יותר מ-20 עובדים. הרצוג שיתף בהעדפותיו הקולינריות בפסח ואמר: "אתם כבר דור שביעי למפעל, אתם העתיד, זה מדהים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 10/04/22 15:15 ט בניסן התשפב

שישה ק"ג, שישה מטרים ו-20 עובדים: המצה הגדולה בישראל בבית הנשיא
צילום: חיים צח/ לע״מ

לקראת חג הפסח, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום (א') את נציגי מפעל מצות אביב שייצר את המצה הגדולה בישראל. אורך המצה שוברת השיאים הינו שישה מטרים, רוחבה 1.06 מטר, עובייה ארבעה מילימטרים ומשקלה כשישה קילוגרמים. המצה, בעלת מעל 119 אלף חורים, הוכנה מ-7 ק''ג קמח, 3 ליטר מים, ונאפתה במשך 3 שעות.

איזו מצה הנשיא הכי אוהב לאכול?

במפגש המיוחד השתתפו דוד וולף, דור חמישי ליצרני המפעל, בנו סמנכ"ל המפעל רועי וולף, וילדיו, דור העתיד ליצרני המצות שסיפרו לנשיא ורעייתו על אופן ההכנה של המצה הגדולה וכן על ההיסטוריה המשפחתית של מקימי המפעל. 

הנשיא סיפר כי הוא אוהב במיוחד לאכול בימי החג מצה מטוגנת, "מצה בריי", ושאל את הילדים על העדפותיהם. איתמר בן ה-11, שיתף כי הוא הכי אוהב את המצה המצופה בשוקולד שמייצר אביו ורום בן ה-8 סיפר שגם הוא מחבב במיוחד מצה עם שוקולד. עלמה בת ה-8 סיפרה לנשיא ורעייתו שבכל שנה הם מחלקים בבית הספר מצות לצוות לרגל החג. "אתם כבר דור שביעי למפעל, אתם העתיד, זה מדהים", אמר הנשיא לילדים.

"שמחים לראות את המצה הגדולה בתבל"

על המצה המיוחדת עמלו כ-20 עובדי מפעל המצות, ולצורך הכנתה ביצעו שינויים ייעודיים בקו הייצור על מנת שיתאים למידותיה. נשיא המדינה התפעל מהמצה הייחודית ואמר: "אנחנו שמחים מאוד לראות את המצה הארוכה בישראל ואולי אף בתבל, בעוד אתם במפעל חוגגים 138 שנים של עשיית מצות. אני רוצה לאחל לעם ישראל ליל סדר נהדר, אכילת מצות וחג פסח כשר ושמח". רעיית הנשיא הוסיפה ואמרה: "אני רוצה לאחל לכולם חג אביבי, נעים ושקט לכולנו. שנדע ימים שקטים יותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן