התגובות לפיגוע מאי גולן תוקפת את בנט בזמן הפיגוע: "אזרחי ישראל - כמו ברווזים במטווח"

חברת הכנסת מהליכוד תוקפת הערב את ראש הממשלה נפתלי בנט, עוד בטרם הסתיים האירוע הקשה בתל אביב: "נפתלי בנט, עליך צריך להכריז כפורש!" | רון חולדאי: "מבקש מהתושבים להישאר בבית ולא להסתובב ולהישמע להנחיות המשטרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/22 22:24 ו בניסן התשפב

מאי גולן תוקפת את בנט בזמן הפיגוע: "אזרחי ישראל - כמו ברווזים במטווח"
מאי גולן, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בשעה 21:00 בערב (ה') התקבלו הדיווחים הראשוניים על הפיגוע הקשה ברחוב דיזינגוף בתל אביב, פיגוע שהתנהל במספר זירות. שני בני אדם נרצחו ובבתי החולים מאושפזים מספר פצועים בדרגות פציעה שונות. ראש עיריית תל אביב-יפו הגיע לזירת הפיגוע.

"עם היוודע אירוע הירי ברחוב דיזנגוף הגעתי למקום וקיבלתי תדרוך ראשוני ממפקד המחוז, כתב חולדאי בחשבון הטוויטר שלו. "מבקש מהתושבים להישאר בבית ולא להסתובב ולהישמע להנחיות המשטרה. האירוע בעיצומו עדיין". 

מחזיק תיק ביטחון בתל אביב וסגן ראש העיר, חיים גורן אמר כי מדובר בערב קשה מאוד, ועדכן: "ערב קשה מאד. האירוע טרם הסתיים וכוחות משטרה גדולים סורקים את כל אזור מרכז העיר. כוחות הביטחון העירוניים פרוסים במעגל שני ואנחנו מסייעים למשטרה בכל הנדרש. 

בנוסף עדכן גורן, "אנחנו מאבטחים בכוחות מתוגברים אזורים נוספים בעיר, מקומות התקהלות, מקומות בהם יש בני נוער, אזורים מועדים למתיחות ועוד. אני מבקש מכל התושבים להישאר כרגע בבתים עד לסיום האירוע, ונקווה שבקרוב המשטרה תשים ידה על המחבל".

דיסטל: "העשור הכי בטוח ברחובות ישראל חלף ואיננו"

חברת הכנסת מאי גולן הגיבה לערב הנורא בתל אביב ותקפה את ראש הממשלה נפתלי בנט: "אזרחי ישראל הפכו להיות כמו ברווזים במטווח ברחובות הערים הודות למדיניות הביטחונית הכושלת והרופסת של הממשלה הנשענת על התנועה האסלאמית. נפתלי בנט, עליך צריך להכריז כפורש! מחזקת ומצדיעה לכוחות הביטחון הפועלים לילות כימים כדי לשמור עלינו ומתפללת לשלומם של הפצועים".

מי שהגיבה לאירועים בתל אביב בדרך שונה, כהרגלה, היא חברת הכנסת גלית דיסטל, שכתבה: "יש מצב שגלידת הפיסטוק של שרה והציוצים של יאיר נתניהו לא היו הצרה הכי גדולה בחיים שלכם, כישראלים אני מתכוונת. העשור הכי בטוח ברחובות ישראל חלף ואיננו".

מיכל רוזין: "מתפללת להחלמתם המלאה של הפצועים"

"הלב נשבר פיגוע נפשע בתל אביב", כתב חבר הכנסת מוסי רז. "מחבק את משפחות הנרצחים הצעירים שרק יצאו לבלות. מאחל רפואה שלמה לפצועים". 

עמיחי שיקלי, חבר הכנסת שהופרש היום ממפלגת ימינה, הגיב בצורה שקולה: "מחזק את ידי כוחות הביטחון וההצלה, מאחל החלמה מהירה לפצועים ושולח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה הערב. 'ה׳ עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה׳ יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר הערב כי "ליבנו עם כוחות הביטחון וההצלה ברגעים האלה בתפילה שיצליחו במשימותיהם. תפילות לרפואת הפצועים ולסיום מהיר של האירוע".

גם חבר הכנסת יולי אדלשטיין חיזק את כוחות הביטחון וההצלה: "מחזק את ידי כוחות ההצלה והביטחון הנפלאים שלנו ומתפלל לשלום הנפגעים בפיגוע בלב ת"א. אני מצפה להוראות ברורות מהדרג המדיני כדי להכריע את גל הטרור, שאינו מבחין בין דעות וצדדים פוליטיים. כולנו חייבים להתגייס למלחמה נחושה בקמים להורגנו".