לאחר כחצי שנה: פוענח פיצוץ לשכת משרד הבריאות בעיר נצרת

לשכת משרד הבריאות בעיר נצרת פוצצה בחודש נובמבר האחרון, ובסיוע השב"כ פוענח המקרה | ניצב שמעון לביא: "ארגוני פשיעה שאנחנו רודפים שלחו קבלנים, שכרי חרב, להרתיע עובדים במשרד הבריאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 09:46 ו בניסן התשפב

לאחר כחצי שנה: פוענח פיצוץ לשכת משרד הבריאות בעיר נצרת
צילום: דוברות המשטרה

בשעות הלילה של ה-8.11 סמוך לשעה 21:51, לפני כחצי שנה, נשמע פיצץ עז בעיר נצרת. כוחות משטרה רבים הוזנקו לאיתור מקור הפיצוץ והשוטרים איתרו כי המקור לפיצוץ היה מטען גדול שפוצץ בכניסה ללשכת משרד הבריאות בנצרת. הפיצוץ העז העיף את דלת הלשכה וגרם לנזק רב.

אחד מכיווני החקירה שעלו היה כי הדבר נעשה בתגובה לפשיטה של המשטרה וגורמי האכיפה השונים על בתי עסק לממכר מזון שבבעלותם של גורמים עבריינים. פעילויות שהמשטרה יוזמת במסגרת מאבקה בארגוני הפשיעה המשתמשים בבתי העסק להלבנת כספים.

צילומים שנאספו ממצלמות אבטחה בעיר גילו כי שני חשודים רכובים על אופנוע הגיעו למקום, אחד מהם ירד מהקטנוע והניח את המטען, השניים הסתלקו מהמקום בנסיעה, וזמן קצר לאחר מכן המטען התפוצץ.

הפגיעה במשרד ממשלתי הביאה לעירוב השב"כ בחקירה. 2 חשודים נעצרו: ג׳פער פאחורי בן  20 מנצרת, ועלי כליבאת בן 22 מבוסמת טבעון, ולאחר חקירה מאומצת של כוחות הביטחון וימ״ר צפון פרקליטות מחוז צפון תגיש נגד 2 החשודים כתבי אישום.   

שני החשודים הנאשמים הם נהג הקטנוע וקרוב משפחה אשר סייע לו. חשוד שלישי, שעל פי החקירה הוא זה שהניח את המטען, נמלט מהארץ והפעילות לאיתורו נמשכת.

ממ"ז צפון, ניצב שמעון לביא: "ארגוני פשיעה שאנחנו רודפים שלחו קבלנים, שכרי חרב, להרתיע עובדים במשרד הבריאות שסייע לנו באכיפה, בדומה לפעם הקודמת שניסו להרתיע אותנו על ידי ירי אל עבר בנקים בצפון. בפעם הקודמת זה הסתיים בקרב יריות עם עבריין הרוג ושני שנלכד ונשפט, והפעם עם שניי עבריינים שהובאו לדין. אנחנו לא נרפה ולא נבליג ונגיע גם למי ששלח אותם, השוטרים שלנו כמו כל עובדי הציבור שלוקחים חלק באכיפה כאן בצפון, פועלים מתוך תחושת שליחות ואחריות לבטחון האזרחים, ואנחנו נמשיך ונרדוף את ארגוני הפשיעה עד לחיסולם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן