"עלייך להתנצל בפני הבדואים": עידן רייכל חוטף

אחרי שהזמר הפופולארי חשף כי הוא הותקף מספר פעמים על ידי נהגים בדואים בדרום, ראש הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין, טוען כי מדובר בסטיגמה: "6 שנים אני נוסע בנגב, מעולם בדואי לא הוריד אותי מהכביש"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/22 10:58 ה בניסן התשפב

"עלייך להתנצל בפני הבדואים": עידן רייכל חוטף
רייכל, רק סטיגמה?, צילום: Hadas Parush/Flash90

הזמר האהוב עידן רייכל, שיתף אתמול את עוקביו ברשתות החברתיות על חוויותיו הקשות מנסיעותיו בנגב, כאשר מספר פעמיים הותקף על ידי נהגים בדואים: "פעמיים בשנה האחרונה - אולצתי לרדת לשולי הדרך, על ידי נהגים בדואים, אלימים, מאיימים. פעמיים גם התחלתי לנסוע מהר מאד, בבריחה מהם, כי הייתי בתחושה שעוד רגע אני נשאר בלי רכב ובלי כלום", הבוקר (ד') התבטא נגדו יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.

"שש שנים אני נוסע מדי יום ברחבי הנגב, מעולם אף בדואי לא הוריד אותי מהכביש", אמר מעיין, "דווקא פעמיים יהודים עשו זאת. מדי יום בדואים עוצרים בצד ליד רכב תקוע ומציעים עזרה. אני מאוד מתפלא על המתקפה הפרועה שלך ועל הכללת כל הנהגים הבדואים כנהגים פרועים, דווקא כמי שמזדהה עם הקהילה האתיופית אין מקום לסטיגמות על אוכלוסייה שלמה".

מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב הוסיף כי, "יש נהגים פרועים בכל הארץ מכל המגזרים , משטרת התנועה מטפלת בהם ופועלת ביד קשה ובהיקף נרחב בנגב כנגד עברייני התנועה. עליך להתנצל ומיד בפני כל החברה הבדואית בנגב".