בעלי סוג דם 0: במד"א זקוקים לכם

שירותי הדם של מד"א קוראים  בדחיפות לבעלי דם מסוג O לבוא ולתרום דם בשל מחסור חמור. "אנחנו נכנסים לתקופה לא פשוטה של חגי ניסן, בה יש ירידה במספר התרמות הדם ברחבי הארץ, בשילוב עם כוננות גבוהה והמשך הדבקות בנגיף הקורונה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/04/22 10:01 ד בניסן התשפב

בעלי סוג דם 0: במד"א זקוקים לכם
תרומת דם, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שירותי הדם של מד"א קוראים בדחיפות לבעלי דם מסוג O לבוא ולתרום דם בשל מחסור חמור. בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים, זאת כיוון שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם, גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל.  

במד"א הדגישו את חשיבות תרומת הדם, וכי כל מנה יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם של מנות מסוג O, נגרמים קשיים באספקת הדם לבתי החולים ועלולה לקרות פגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, דחיית ניתוחים ועמידה במוכנות למצבי חירום.

השפעות הקורונה על תרומת הדם

  • חולי קורונה מאומתים יוכלו לתרום דם בחלוף 7 ימים מקבלת אישור על ההחלמה

  • מחוסנים/ מחלימים שנחשפו- יוכלו לתרום דם ללא דחיה, בכפוף להצהרתם על קבלת תוצאת בדיקת אנטיגן שלילית, שבוצעה 3 ימים לאחר החשיפה

  • לא מחוסנים/ לא מחלימים שנחשפו-יוכלו לתרום דם בחלוף 5 ימי בידוד ובכפוף להצהרתם על ביצוע בדיקת אנטיגן שלילית, ביום ה-5 לאחר החשיפה.

סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "אנחנו נכנסים לתקופה לא פשוטה של חגי ניסן, בה יש ירידה במספר התרמות הדם ברחבי הארץ, בשילוב עם כוננות גבוהה והמשך הדבקות בנגיף הקורונה. החולים והפצועים זקוקים לקבלת מנות דם כטיפולים מצילי חיים. המחסור שנוצר, מקשה מאד לענות על דרישות בתי החולים.  די לספק דם למטופלים השונים, ולשמור על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות ל- 1200 תורמי ותורמות דם מתנדבים בכל יום, ומבקשים מכל מי שיכול, להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן