רבנים סרוגים מול ביתו של ניר אורבך: "זו בושה וחרפה"

הרבנים אליקים לבנון, חיים גנץ ונתנאל יוסיפון הגיעו לישיבת בין הזמנים של פורום "תורתם אומנותן" מול ביתו של חבר הכנסת מימינה וקראו לו: "חזור בתשובה, אתה שותף לפגיעה בתורה ובכבוד התורה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 15:43 ב בניסן התשפב

רבנים סרוגים מול ביתו של ניר אורבך: "זו בושה וחרפה"
הרב אליקים לבנון והאברכים מחוץ לבית אורבך, צילום: פורום תורתן אומנותן

עשרות אברכים מישיבות שונות הגיעו היום (א') לרחוב בו מתגורר חבר הכנסת ניר אורבך, ליומה הראשון של "ישיבת בין הזמנים" של פורום "תורתם אומנותן"- פורום נשות האברכים בציונות הדתית שמוחות כבר תקופה ארוכה על תכנית המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן. מחר הם צפויים להפגין מול ביתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן.

לומדים לקחו חלק בלימוד בחברותות וכן בשיעורים של רבנים שונים וביניהם ראשי הישיבות הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה, הרב חיים גנץ ראש הישיבה הגבוהה תל אביב, והרב נתנאל יוסיפון ראש ישיבת ההסדר אורות נתניה. הרבנים הבהירו כי ישנו ערך גדול מאד בחיזוק עולם התורה וחובתה של מדינת ישראל לראות בכך ערך לאומי: "היחס של המדינה למשפחות הלומדים הוא לא פחות מביזוי התורה". 

הרב נתנאל יוסיפון אמר: "אנחנו קוראים לניר - תחזור בתשובה. אתה ממשיך להיות שותף לפגיעה איומה ונוראה בהמון דברים חשובים, ביניהם בתורה ובכבוד התורה. העובדה שהיחידות בישראל שלא זכאיות למעונות אלה נשות אברכים, זו בושה וחרפה. התורה מחזיקה את עם ישראל. אנחנו קוראים לך, בגלל שבך אנחנו עדיין מאמינים, יש בך תורה - תחזור בתשובה". 

נעמה מושקוביץ ממובילות פורום תורתם אומנותן הוסיפה: "לאט לאט נשמעים קולות בקואליציה שמבשרים אולי על כך שערך לימוד התורה לא יהיה מס שפתיים. המבחן הראשון הוא השבת הסבסוד באופן מיידי למשפחות הלומדים. אנחנו מאמינים שבסוף התורה תנצח. אין אופציה אחרת. מחר נהיה מול ביתה של עידית סילמן, ונאמר לה: על הפגיעה בתורה את צריכה גם לפרק את הממשלה שלא מפסיקה לפגוע בערכים היקרים ביותר לעם ישראל, שוב ושוב".