הליכוד נגד שקד: "עד עכשיו היא לא עשתה דבר. ככה לא נלחמים בטרור"

במפלגת הליכוד לא שוכחים את הודעת התמיכה שיצאה מטעם עיריית אום אל-פחם במחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה, ואת סערת ההתפטרות המזויפת של ראש העירייה: "לשרת הפנים יש את כל הסמכות לפטר את ראש העיר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/04/22 14:52 ב בניסן התשפב

הליכוד נגד שקד: "עד עכשיו היא לא עשתה דבר. ככה לא נלחמים בטרור"
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר סערו הכותרות לאחר שהודעה שיצאה מטעם עיריית אום אל-פחם תמכה במחבלים שרצחו את שני שוטרי מג"ב בחדרה. בעקבות כך, בשעה 20:00 התפטר ראש העיר סמיר מחאמיד מתפקידו. שעה לאחר מכן, ב-21:00 אמר כי ההתפטרות שלי סופית. בשעה 22:00 כבר הצהיר: "אני לא מתפטר". בליכוד החליטו לתקוף היום (א') את שרת הפנים איילת שקד. 

"חלפו מספר ימים מאז שעיריית אום אל פחם הוציאה פוסט תמיכה במחבלים שרצחו אזרחים ישראלים", נכתב בהודעת הליכוד. "לשרת הפנים איילת שקד יש את כל הסמכות לפטר את ראש העיר, לקצץ בתקציבים ולעצור תכניות בנייה כדי להבהיר שמדינת ישראל לא תעבור על כך לסדר היום. עד עכשיו היא לא עשתה דבר. ככה לא נלחמים בטרור ובהסתה".

"מאות יהודים וערבים התקשרו וקראו לו לחזור בו מהתפטרותו"

בהודעה מטעמו של ראש העיר הערבית במשולש שממזרח לשרון, לאחר החזרה מההתפטרות, נכתב כי מאות אנשים ובהם חברי מועצה ואישי ציבור "צבאו על לשכתו", ודרשו ממנו לחזור בו מהתפטרותו: "ראשי מועצות ערערה-עארה, כפר קרע ובאקה אל-גרבייה הגיעו למשרדי העירייה ומסרו כי אם מחאמיד יתפטר, צפוי גל התפטרויות בקרב ראשי רשויות ערביות. מאות יהודים וערבים התקשרו וקראו לו לחזור בו מהתפטרותו, לרבות פנייה מחיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי".

לדברי מחאמיד, הוא החליט לקבל את "הדרישה החד משמעית ומתוך מחויבות לתושבים ועתיד טוב יותר של סובלנות ושותפות, חזרתי בי מהתפטרותי".