"כל שנייה דורשת חדות ואומץ לב": כך התנהל המבצע לחיסול המחבלים בג'נין

לחיסול שלושת המחבלים בג'נין קדם מידע מודיעיני שנאסף על ידי שב"כ כבר ביום חמישי. סמוך לשעה 01:00 בשישי בלילה הגיעה השעה לפעול, כאשר לגורמים המבצעיים היה ברור בוודאות של 100% כי מדובר ברכב המחבלים | כך התנהל החיסול

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/22 07:37 ב בניסן התשפב

"כל שנייה דורשת חדות ואומץ לב": כך התנהל המבצע לחיסול המחבלים בג'נין
פעילות צה"ל בשבוע האחרון, צילום: דובר צה"ל

בפעילות של לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסלו בשישי בלילה שלושה מחבלים בין ג'נין לטול-כרם בקרב יריות. במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע, ביצעו הלוחמים מעצר של רכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטול-כרם. במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו שלושת מחבלים.

על  פי פרסום בוואלה המידע המודיעיני על חוליית המחבלים נאסף על ידי שב"כ כבר ביום חמישי. בשב"כ החליטו על שני שלבים בהם יחוסלו המחבלים בג'נין: הרגע שבו יעלו המחבלים על רכבם לקראת הפיגוע שתכננו, והשלב השני שבו יוחלט על המקום שבו "צוות טקילה" של שב"כ יסתער על רכבם של השלושה.

חדר הפיקוד הקדמי למבצעים מיוחדים של השב"כ נפתח יממה לפני החיסול, בלילה שבין חמישי לשישי. ההמתנה הייתה מורטת עצבים: לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ נעו בשטח במטרה לאתר את "ידיעת הזהב", ממתינים למעקב אחר הרכב של המחבלים.

"אלה הרגעים שבהם לוחמי הימ"מ רואים בטווח אפס את המחבלים"

סמוך לשעה 01:00 בשישי בלילה הגיעה השעה לפעול, כאשר לגורמים המבצעיים היה ברור בוודאות של 100% כי מדובר ברכב המחבלים. לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ ביצעו בשטח פעולות חשאיות וכלל גורמי המודיעין של שב"כ ביהודה ושומרון, סייעו באיתור הפרטים בתנועה של כלי הרכב. במקביל, הוקפץ "צוות טקילה" שייעודו, כאמור, היה להיות במוכנות מלאה לרגע ההסתערות על רכב המחבלים.

"זו הייתה סצנה שלקוחה מסרט אקשן הכי מטורף שיש", סיפרו גורמים במערכת הביטחון לוואלה. "כל שנייה בהסתערות הזו דורשת חדות, את המקצועיות הגבוהה ביותר שיש ואומץ לב. אלה הרגעים שבהם לוחמי הימ"מ רואים בטווח אפס את המחבלים".

כאשר נבחרה נקודת ההסתערות והפתיחה באש, הפכו לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ למעגל אבטחה ולוחמי הימ"מ הסתערו באש כבדה וחיסלו את שלושת המחבלים בקרב היריות שהתנהל, במהלך הקרב נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, שלושה באורח קל ולוחם נוסף באורח קשה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. חוליית המחבלים שחוסלה הייתה מעורבת בפעילות טרור כנגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, וככל הנראה הייתה בדרכה לבצע פיגוע נוסף שנמנע הודות לפעילות המהירה והנחושה של לוחמי הימ"מ.

המידע המודיעיני שהביא שב"כ מצא כי המבוקש הרביעי לא היה ברכב. בשבת בבוקר, במסגרת פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, לוחמי יחידת דובדבן ושב"כ עצרו את המחבל הנוסף כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו במהלך הלילה. בנוסף, לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו.

פעילות לוחמי דובדבן בכפר שוויכה:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן