השביעי במספר: עוד מוסד יפתח פקולטה ללימודי רפואה

אוניברסיטת רייכמן בהרצליה הכריזה על הקמת מסלול חדש ללימודי רפואה, "כך נחזיר הביתה ישראלים שנאלצים לרוץ לאדמות ניכר וללמוד במוסדות זרים. נעשה את זה כאן בבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/22 13:33 כט באדר ב'

השביעי במספר: עוד מוסד יפתח פקולטה ללימודי רפואה
צילום: shutterstock

שנתיים וחצי חלפו מאז הוקמה הפקולטה ללימודי רפואה באוניברסיטת אריאל בשומרון, והיום (ו') נודע כי עוד מוסד מצטרף לשורת המקומות בהם אפשר לקבל הכשרה מקצועית בדרך לתואר הנכסף. אוניברסיטת רייכמן, המרכז הבינתחומי בהרצליה לשעבר, צפויה להקים בית ספר פרטי ראשון לרפואה על שם דינה רקנאטי, זאת כדי להדביק את המחסור ההולך וגובר ברופאים, ולטובת הגדלה מיידית של כמות לומדי הרפואה בישראל. 

אודי רקנאטי ופרופ

אודי רקנאטי ופרופ' אוריאל רייכמן צילום: איל גזיאל

אוניברסיטת רייכמן, המרכז הבינתחומי בהרצליה לשעבר, צפויה להקים בית ספר פרטי ראשון לרפואה על שם דינה רקנאטי, זאת כדי להדביק את המחסור ההולך וגובר ברופאים, שמעמיד בסכנה ממשית את תחום הרפואה בישראל ומחייב מתן מענה מהיר. בשנים האחרונות, שיעור בוגרי לימודי רפואה בחו"ל עומד על 60% מתוך כלל מקבלי רישיונות הרפואה בארץ. על פי נתוני משרד הבריאות מפברואר 2021, מדינת ישראל אוחזת במספר שיא של רופאים אשר הוכשרו מחוץ לגבולות המדינה. 

הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן אמר: "אנו מכריזים היום על יציאה למסע. מסע שלא ייקח זמן רב מידי ובסופו יקום כאן בית ספר לרפואה על שם דינה רקנאטי, שיהיה בית ספר מוביל מסוגו בעולם וחדשני. בית הספר יעבוד בשיתוף פעולה עם כל מוסדות הרפואה בארץ ועם משרד הבריאות, כך נחזיר הביתה ישראלים שנאלצים לרוץ לאדמות ניכר וללמוד במוסדות זרים. נעשה את זה כאן בבית. נפתור את הבעיה של לימודי הרפואה בארץ כפי שפתרנו את הבעיה של משפטנים בזמנו. אודי, אני לא יכול להודות לך מספיק בשמי, בשם האוניברסיטה הזאת ובשם האנשים שיילמדו כאן רפואה, על המהלך הענק שעשית כאן היום."