יש לכם דרכון זר? שימו לב להודעה של איילת שקד

בעקבות המצוקה הקשה בקביעת תור להוצאה או חידוש דרכון, שרת הפנים איילת שקד בהודעה מיוחדת: עד סוף אוגוסט בעלי דרכון זר יוכלו לטוס לחו"ל מבלי לחדש את הדרכון הישראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 09:55 כו באדר ב'

יש לכם דרכון זר? שימו לב להודעה של איילת שקד
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לקראת חודשי הקיץ בהם מתכננים ישראלים רבים לטוס לחופשה בחו"ל, מתקשים הישראלים לקבוע תור במשרד הפנים לחידוש או הוצאת דרכון חדש. בניסיון לתת פתרון למצוקה, שרת הפנים איילת שקד הודיע היום (ג') על מהלך שיעזור לבעלי דרכון זר.

טיסה לחו"ל עם דרכון זר

השרה הודיעה על המהלך בטוויטר, שם כתבה: "מתכננים חופשה בחו״ל? שימו לב. לאור הביקוש הגבוה לתורים עבור חידוש דרכונים בלשכות מינהל האוכלוסין, תתאפשר באופן זמני יציאת ישראלים המחזיקים בדרכון זר, עם דרכונם הזר. הנחיה זו תקפה עד לסוף חודש אוגוסט 2022. במקביל, מומלץ לקבוע כבר היום תור לחידוש הדרכון הישראלי לחודשים הקרובים".

ההחלטה של שקד בנוגע לפליטים מאוקראינה

בנושא אחר, אמש שרת הפנים שקד השיבה אתמול לבג"צ בעתירת מתווה הפליטים- עו"ד תומר ורשה באמצעות שגרירות אוקראינה, והודיעה שמעתה, תעצור כמעט לחלוטין את כניסת הפליטים האוקראינים ללא קרובי משפחה לישראל. מדובר בהקשחה בתנאי הכניסה לישראל עבור אזרחים אוקראינים מעתות שגרה. יש לציין כי על פי העותרים לא היה שינוי משמעותי במספרי הנכנסים מאוקראינה ביחס לשנים קודמות. 

מנכ"ל הברית הישראלית התייחס להחלטה ותקף את השרה שקד: "בעוד שכל מדינות האיחוד האירופי מעניקות לפליטים אישור תושבות לשנה ויותר, ביטוח רפואי והיתר עבודה- ממשלת ישראל בוחרת דווקא להקשיח את תנאי הכניסה ולהציב גדרות אל מול נשים וילדים הנמלטים ממלחמה. בעוד שהמדינות האחרות רואות במצב חובה מוסרית והזדמנות כלכלית למשקיהן, שכמו שלנו משוועים לידיים עובדות- מדינת ישראל מסתגרת, מביישת את ההיסטוריה שלה ואת הערכים של מייסדיה, ולא לוקחת חלק במאמץ העולמי. חייבים לשנות את המדיניות ולהושיט יד אמיתית לפליטי המלחמה".