ראש תנועת אמונה ליאורה מינקה: בשביל החניכות צריך להעדיף אישה כמזכ"לית בני עקיבא

לקראת ההכרזה הצפויה על זהות המזכ"ל החדש של בני עקיבא, ראש תנועת האישה הדתית לאומית טוענת כי ישנן מועמדות נהדרות לתפקיד, מבהירה כי צריך למנות אישה לתפקיד גם "בגלל המסרים והחדשנות שבדבר", אך מסייגת: "היא צריכה להיות ראויה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/03/22 11:48 כה באדר ב'

ראש תנועת אמונה ליאורה מינקה: בשביל החניכות צריך להעדיף אישה כמזכ"לית בני עקיבא
ליאורה מינקה, צילום: Yossi Zeliger

בתקופה הקרובה צפויה ועדת האיתור של בני עקיבא להכריז על זהות מחליפו של המזכ"ל היוצא יאיר שחל, כאשר ישנה סבירות גבוהה לכך שאחרי 93 שנה, אישה תיכנס לתפקיד הנחשב. ליאורה מינקה, ראש תנועת האישה הדתית לאומית "אמונה", מתייחסת בריאיון לחדשות כיפה לסוגייה הבוערת.

"באופן כללי, היא צריכה להיות ראויה, אני לא רוצה אישה רק כי היא אישה", מבהירה מינקה ומגלה כי, "אני יודעת שיש מועמדות נהדרות וזה יכול להיות נפלא. טוב שתהיה אישה ראויה בתפקיד הזה כדי להציג מודל לחיקוי לחניכים והחניכות בכך שגם אישה יכולה לעשות את זה. נשות המגזר תופסות מקום ואנחנו רואות את זה עכשיו גם כממונות למועצות דתיות וגם כחלק מהמגמה שהובלנו של משגיחות הכשרות. נשים בכלל וגם במגזר מבינות שהן צריכות להשתלב בכל דבר, גם בדברים שהיו 'חסומים' מנטלית עבורן עד עכשיו". 

איזה דמות היית רוצה לראות כמזכ"לית בני עקיבא?

מישהי עם מערכת ערכים ציונית דתית, מזוהה לגמרי עם עקרונות תנועת הנוער, שתבין את חשיבות התנועה וכמובן בעלת יכולות ארגוניות והכלת המורכבות והמגוון הרחב של צעירות וצעירי הציונות הדתית, צריך לזכור שזה לא רק תפקיד ייצוגי. אני מצפה שכמו גברים, נשים יישאו בתפקידים בכירים מתוקף היכולות המקצועיות שלהן. 

יש איזה מסר סמוי שכדי שאישה תיבחר למזכ"לית בני עקיבא, היא צריכה להביא איתה רזומה מרשים, מגברים אין דרישה כזאת.

לי זה מפריע משני הכיוונים. מהצד האחד זה שאישה צריכה לשאת בתפקידים מסוימים רק כי יש לה רחם ומעצם היותה אישה, ומצד שני היא גם חייבת להוכיח שהיא סופרוומן וטובה פי כמה מהגברים האחרים כדי להיות בתפקידים בכירים. לא, היא צריכה להיות דומה ליכולות של גברים. הייתי רוצה שלא ניתפס לזה כמשהו יוצא דופן אלא טבעי יותר. 

במידה ויגיעו גבר ואישה לקו הסיום, עם אותו "ציון", את מי תעדיפי?

אני חושבת שצריך להעדיף אישה, בגלל המסרים והחדשנות שבזה ובעיקר בשביל החניכים והחניכות. שכולם יבינו שאישה יכולה לשאת בכל תפקיד.