אחרי הנשיא: גם ראש הממשלה בנט צפוי לבקר בטורקיה

ההתחממות היחסים נמשכת: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי ייתכן שראש הממשלה נפתלי בנט יגיע לביקור מדיני בטורקיה. כזכור, החודש חזר הנשיא יצחק הרצוג מביקור במדינה. "פוטנציאל להתחיל שלב חדש ביחסי טורקיה - ישראל", אמר ארדואן

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/22 12:19 כב באדר ב'

אחרי הנשיא: גם ראש הממשלה בנט צפוי לבקר בטורקיה
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

ההתחממות היחסים נמשכת: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי ייתכן שראש הממשלה נפתלי בנט יגיע לביקור מדיני בטורקיה, כזכור, לפני מספר ימים חזר הנשיא יצחק הרצוג מביקור במדינה. נשיא טורקיה ארדואן אמר: "ראש ממשלת ישראל צפוי לבקר בטורקיה. ביקור זה הוא פוטנציאל להתחיל שלב חדש ביחסי טורקיה - ישראל. סוגיית הגז הטבעי היא הצעד המשותף החשוב ביותר בו ננקוט ביחסינו עם ישראל".

"לא שוכחים את העבר"

בסיכום ביקורו בטורקיה אמר הרצוג: "יש לי תפישת עולם ואני אומר את זה לכל מנהיג באזור: אני מקווה ואני חושב על ילד מוסלמי בן 10 שמסתכל ורואה תמונה של נשיא מדינת ישראל עם מנהיג עוטה כפייה, מנהיג של מדינה מוסלמית גדולה, מנהיגים מהאזור, וזה נועד לשדר מסר של תקווה וחלופה לכל מי שחושב שעימות ואלימות יביאו תוצאות. אני מקווה שגם בכך תרמתי את תרומתי. התהליך ייכנס כעת לעבודת מטה פנים מדינתית. אנו כמובן לא שוכחים את העבר, אבל מסתכלים על העתיד".

הרצוג וארדואן

הרצוג וארדואן צילום: חיים צח / לע"מ

הרצוג דיבר על התיאום עם הממשלה לפני הביקור: "ביקורי בטורקיה כאורחו של הנשיא ארדואן היה ביקור חשוב, בעל מטענים סמליים ורגשיים חשובים בהיסטוריה שבין המדינות ושני העמים, היסטוריה רוויית פרקים שידעה עליות ומורדות ובשנים האחרונות סבלה מאתגרים ורגעים לא פשוטים. אני נכנסתי לתהליך הזה בצורה מפוכחת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר החוץ וגורמים נוספים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן