הקורונה מתפשטת: יותר מ-12,000 מאומתים חדשים, 300 במצב קשה

החשש שאנו בפתחו של גל שישי מרחף באוויר, ובמשרד הבריאות מעדכנים כי הגענו ל-300 חולים קשים. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על כ-18%, כאשר 12,000 בדיקות נמצאו חיוביות מתוך כמעט 67,000 בדיקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/22 09:54 כב באדר ב'

הקורונה מתפשטת: יותר מ-12,000 מאומתים חדשים, 300 במצב קשה
בדיקת קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גל שישי? משרד הבריאות מעדכן כי אתמול (ה') אובחנו 12,003 מאומתים לנגיף הקורונה מתוך 66,986 בדיקות שנערכו. שיעור החיוביים עומד על 18%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 300 חולי קורונה במצב קשה, מהם 131 מחוברים למכונות הנשמה.

"השבוע אובחן בישראל זן קורונה נוסף שנקרא BA3"

כזכור, אתמול (ה') ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ הודיעו על תכנית לבלימת ההתפשטות. פרויקטור הקורונה זרקא אמר בתדרוך לעיתונאים כי "השבוע אובחן בישראל זן קורונה נוסף שנקרא BA3, והגיע מחו"ל. עד כה התגלה מאומת אחד בלבד".

כאמור, ראש הממשלה ושר הבריאות עם בכירי מערכת הבריאות כדי לבחון דרכי פעולה להתמודדות עם המשך העלייה בתחלואה. בדיון, בו השתתפו מנכ"לי קופות החולים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, פרוייקטור הקורונה פרופ' זרקא וראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הוחלט לדחות את החזרה לשגרת "בין הגלים" והסרת מגבלות נוספות ל-1 במאי. 

כמו כן, הוחלט בדיון כי מפקדות הקורונה ימשיכו לפעול ותימשך גם פעולתם של נאמני הקורונה במוסדות החינוך וברשויות המקומיות. במקביל יחל מבצע הסברה נרחב המיועד לבני 60 ומעלה לצורך עידוד התחסנות מפני הנגיף.

"לא נגביל או נאסור על ליל הסדר"

המבצע יכלול מתן תקציבי תימרוץ לקופות החולים לצורך עידוד ההתחסנות בסך 100 שקלים על כל מתחסן, הודעות טקסט יזומות, קמפיין באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, הנגשת החיסון עד לבית המתחסן במידה והדבר נדרש.

שר הבריאות הורוביץ התייחס לעלייה בתחלואה ואמר: "לא נגביל או נאסור על ליל הסדר, הפסקנו עם הדברים האלה. עם זאת, אנחנו מחוייבים לגלות זהירות. אפשר להיבדק בבדיקה מהירה לפני שעושים מפגש, יש דרכים להתגונן וזו אחריות של כל אדם על החיים שלו".