שולי רנד בפגישה עם שר התרבות: "אני צריך להילחם בעצמי"

שר התרבות והספורט נפגש עם הזמרים מיכה שטרית, שולי רנד, קובי אוז, מירי מסיקה ושי צברי ובוחן את קידום חוק המוזיקה הישראלית. רנד אמר בשיחה כי "בעבר כשאני הייתי כותב שיר, חשתי שאני יוצר את מה שאני מרגיש שנכון. היום אני צריך להילחם בעצמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/22 08:30 כב באדר ב'

שולי רנד בפגישה עם שר התרבות: "אני צריך להילחם בעצמי"
עמיר בניון ושולי רנד, צילום: צילומסך מתוך הקליפ

מידי פעם עולות טענות על כך שהזמרים והיוצרים בישראל אינם זוכים לכבוד הראוי בכל ההיבטים, וביניהם הכלכלי. המקרה הזכור לאחרונה הוא של מירי אלוני, שעניינה הסתיים בסוף על הצד הטוב ביותר. בנסיון לשנות את המצב, שורה של אמנים מובילים הגישו לשר התרבות את טיוטת הצעת חוק המוזיקה הישראלית.

חוק המוזיקה הישראלית נועד לעגן - לראשונה בתולדות מדינת ישראל - תמיכה ישירה בתעשייה, בדומה לקיים בתעשיית הקולנוע עם חוק הקולנוע. חילי טרופר שמלווה את האמנים כבר מזה למעלה משנה במאמציהם בתחום, סיכם עמם כי ימשיך במאמצים לפעול יחד לקידומו של החוק המוצע, הדורש כי יוקצה תקציב ייעודי לתמיכה במוזיקה הישראלית.

בין האמנים המשתתפים בפגישה היו הזמרים מיכה שטרית, שולי רנד, מירי מסיקה, קובי אוז ושי צברי. שולי רנד אמר כי ״בעבר כשאני הייתי כותב שיר, חשתי שאני יוצר את מה שאני מרגיש שנכון להגיד בעת הזאת. כיום אני צריך להילחם בעצמי כדי שלא יכנסו שיקולים אחרים. זה חייב להשתנות״.

מוקדם יותר השבוע חשף שולי רנד את האלבום החדש שלו, ובו הוא שר שירים של עמיר בניון תחת השם "שולי שר עמיר". רנד חשף כי בעקבות בניון הוא החל לשיר וכי רק בזכותו יש לו קריירה מוזיקלית.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "שמחתי להיפגש היום עם האומנים והאומניות ואני בטוח כי נמשיך בשיתוף הפעולה הפורה שמתקיים בינינו מאז כניסתי לתפקיד שר התרבות. יש ערך עצום למוסיקה הישראלית ואני רואה חשיבות רבה בקידומו של חוק המוזיקה ובתקופה הקרובה אפעל יחד עם מובילי המהלך בניסיון לקדמו".