הסכם הגרעין יקרוס? איראן לא מעוניינת להוריד את ההסלמה במזרח התיכון

גורמים איראניים מסרו כי הם אינם מסכימים להתחייב באופן פומבי להוריד את ההסלמה באזור, תנאי אותו הציב הממשל האמריקאי בכדי להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור | דובר משרד החוץ האמריקאי: ממשל ביידן דן זמן רב ב"חלופות" להסכם הגרעין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/22 22:29 כ באדר ב'

הסכם הגרעין יקרוס? איראן לא מעוניינת להוריד את ההסלמה במזרח התיכון
השיחות ייכשלו? , צילום: shutterstock

באיראן לא מסכימים להתחייב לתנאים של ארצות הברית להסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור שלה, כך פרסם הערב (ד') העיתונאי ברק רביד באתר "אקסיוס" האמריקאי שהביא מדברי שני מקורות אמריקאיים ובכיר ישראלי. גורמים איראניים מסרו כי הם אינם מסכימים להתחייב באופן פומבי להוריד את ההסלמה באזור, תנאי אותו הציב הממשל בכדי  להסיר את הארגון מהרשימה.

בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר כי אין כל שינוי בעמדת הממשל בכל הקשור למשמרות המהפכה. בתוך כך, סנאטורים דמוקרטיים מתחו ביקורת פומבית על האפשרות להסיר את משמרות המהפכה מהרשימה השחורה של הטרור. גם הרפובליקנים הביעו זעם על המהלך האפשרי. שלושה בכירים לשעבר במועצה לביטחון לאומי בממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כינו את המהלך "כניעה מסוכנת" בהצהרה משותפת שפורסמה ביום שלישי.

נד פרייס, דובר משרד החוץ האמריקאי אמר ביום שלישי שממשל ביידן דן זמן רב ב"חלופות" להסכם הגרעין עם צרפת, גרמניה, בריטניה, ישראל ומדינות המפרץ כדי להתכונן לתרחיש שבו אין חזרה להסכם הגרעין של 2015.

בנט ולפיד: "מתקשים להאמין שארצות הברית תסיר את הגדרתו כארגון טרור"

בהודעה משותפת שיצאה מטעם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, לאחר הפרסום של רביד בשבוע שעבר, לפיו הממשל האמריקאי שוקל להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור שלה, נכתב: "משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקאים. אנחנו מתקשים להאמין שארצות הברית תסיר את הגדרתו כארגון טרור". 

"הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור, הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת "הבטחה לא לפגוע באמריקנים. המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".