תגובה לפיגוע "נמאס לנו לשתוק": תלמידי ישיבה חסמו את מעבר כרם שלום

תלמידי ישיבה מהדרום חסמו היום את מעבר כרם שלום בתגובה לפיגוע הרצחני בבאר שבע | יואל שילה ראש מטה מחאת הקו האדום: "תלמידים גיבורים, מצדיעים להם, הנוער ערכי ולא מוכן לשתוק מול אוזלת היד של הממשלה" | הנרצחים מובאים למנוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 15:34 כ באדר ב'

"נמאס לנו לשתוק": תלמידי ישיבה חסמו את מעבר כרם שלום
חסימת מעבר כרם שלום, צילום: ללא

עשרות תלמידי ישיבה הגיעו היום (ד') בשעות צהריים למעבר כרם שלום המפריד בין רצועת עזה למדינת ישראל וחסמו בצמיגים בוערים את התנועה במקום, לטענתם האירוע הגיע בתגובה לפיגוע הטרור המזעזע אתמול בבאר שבע שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים.

"נמאס לנו לשתוק, ארבעה אזרחים נרצחו, נוספים נפצעו ואנחנו ממשיכים בשגרה כאילו לא קרה כלום", אמר אחד התלמידים. בסיוע של תושבי האזור תלמידי הישיבה חסמו כאמור את הצומת המרכזי במקום והבעירו צמיגים. 

ראש מטה מחאת "הקו האדום" יואל שילה אמר כי מדובר בנוער ערכי וכי "דווקא הנוער שלנו מתגלה כערכי, מבין שאי אפשר לעבור לסדר היום אחרי פיגוע קשה מאוד, דווקא הם מבינים שצריכים לקום ולעשות מעשה".

"חבל מאוד שהממשלה שלנו שחברה למחבלים ולתומכי טרור ממשיכה בשלה, במקום להציף את הנגב בכוחות ביטחון שיכנסו לבתים בפזורה הבדואית ויקחו נשקים, הם משתהים, במקום להרוס את בית המחבל שעתיים אחרי האירוע הם משתהים, הממשלה הזו צריכה ליפול וכמה שיותר מהר".

הנרצחים מובאים למנוחות

כמעט יממה אחרי מסע הרצח של המחבל הבדואי, הנרצחים מובאים למנוחות. דוריס יחבס הי"ד בת 49 ממושב גילת שהותירה אחריה בעל ושלושה הובאה למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין במושב בו התגוררה.

מנחם יחזקאל מנוחין הי"ד בן 67, תושב באר שבע הובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין בעיר.

הרב משה קרביצקי הי"ד, חסיד חב"ד מבאר שבע גם כן, נדרס על ידי המחבל כשרכב על אופניו ויובא למנוחות הערב בשעה 19:00 בבית העלמין החדש בעיר. הוא הניח אחריו אישה וארבעה ילדים.

מועד לווייתה של לורה יצחק הי"ד, שנרצחה אף היא בפיגוע, טרם נמסר.