הרב שמואל אליהו: "קיבלתי טלפון מהשב"כ להרגיע את הרוחות בקרב היהודים"

אחרי הפיגוע הרצחני בבאר שבע בו נרצחו ארבעה ישראלים, רב העיר צפת כותב בפייסבוק כי לפני כחודש הוא קיבל טלפון מאיש שב"כ, שהסביר לו כי צריך להרגיע את הרוחות של היהודים בעקבות הרמדאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 07:43 כ באדר ב'

הרב שמואל אליהו: "קיבלתי טלפון מהשב"כ להרגיע את הרוחות בקרב היהודים"
הרב שמואל אליהו, צילום: עמונואל מימון

הפיגוע הקטלני בבאר שבע: תחילת האירוע בשעה ארבע, כשהמחבל מגיע לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכב, יורד ממנו ודוקר למוות אישה. לאחר מכן הוא ממשיך למרכז קניות באיזור, יורד מהרכב ודוקר אזרחים נוספים. לאחר מכן הוא חוזר לרכב, דורס רוכב אופניים, יוצא מהרכב ומנוטרל בידי שני אזרחים.

אחרי האירוע הקשה הזה בו נרצחים ארבעה אזרחים, הרב שמואל אליהו כתב פוסט בפייסבוק ובו הוא מאשים את השב"כ ואומר כי הם עדיין לא מבדילים בין אויב לאוהב. הרב כתב: "לפני יותר מחודש קיבלתי טלפון מאיש שב"כ. בתשובה לשאלתי הוא הסביר כי הוא רוצה לבקש ממני להרגיע את הרוחות בקרב היהודים בגלל חודש הרמדאן המתקרב".

הם בבעיה רצינית מאוד של קריאת מפה, ואני לא מוכן להשתתף בשיטיון שלהם

הרב המשיך: "דחיתי את בקשתו לפגישה. אמרתי לו שחודש הרמדאן זה חודש שבו יש ערבים ששולפים את הסכינים שלהם, לא יהודים. אם הם פונים אלי הם בבעיה רצינית מאוד של קריאת מפה, ואני לא מוכן להשתתף בשיטיון שלהם".

לשיטת הרב אליהו, הרצח אתמול (ג') מוכיח את טענתו. "הרצח בבאר שבע הוכיח כמה הם טועים. לא מעיזים לדרוש מהבדואים להחזיר את הנשק הגנוב, לא הורסים להם בתים שנבנו שלא כחוק. לא יורים בבדואים שגונבים נשק ממחנות צה"ל. אחר כך הם מתפלאים שערבי ישראלי רוצח בשם הקוראן ארבעה יהודים".

"הם עדיין לא הבינו מי אוהב ומי אויב", הוא מאשים. "היום הם חקרו את המתנחל שהציל חיים וירה ברוצח. לקחו לו את הנשק ואילולי המחאה הנשק לא היה מוחזר ואולי הוא גם היה נעצר."