פרסום ראשון הסיוע המשטרתי שהובטח לא הגיע - יהודי עכו חוששים מפרעות ברמדאן

לפני ארבעה חודשים הודיע סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ כי בעקבות הפרעות בעיר הצפונית, 30 שוטרים יחזקו את כוח השיטור המקומי והעיר תרושת במצלמות - אך ההבטחות לא קוימו ובעיר חוששים ממהומות חוזרות

ישי אלמקייס עמיאל ירחי עמיאל ירחי, ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/03/22 13:25 כ באדר ב'

הסיוע המשטרתי שהובטח לא הגיע - יהודי עכו חוששים מפרעות ברמדאן
הפרעות בעכו בשנה שעברה, יהיה שידור חוזר?, צילום: Roni Ofer/Flash90

עשרה חודשים חלפו מאז הפרעות בערים המעורבות, בנגב ובגליל שפרצו במהלך חודש הרמדאן. וכעת, עשרה ימים בלבד לפני תחילתו של הרמדאן, בעיר עכו חוששים שהתסריט עלול לחזור על עצמו, כשאחת מהסיבות העיקריות לחשש היא ההבטחה של המשרד לביטחון פנים לתגבור כוח השיטור בעיר שעדיין לא קוימה.

כזכור, עכו ותושביה היהודים נפגעו קשות במהלך הפרעות כאשר המון ערבי הצית את נקודת המשטר בעיר העתיקה ועסקים רבים השייכים ליהודים, כמו מסעדת הדגים "אורי בורי" המוכרת, מלון האפנדי בו שהה אבי הר-אבן שנפצע קשה ונפטר מפצעיו כעבור שלושה שבועות. גם פציעתו האנושה של המורה אלעד ברזילי מלינץ' שביצעו בו ערבים תושבי העיר זכורה מאותם ימים קשים.

בחודש נובמבר האחרון, הגיע לעכו סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, הבטיח לראש העיר שמעון לנקרי כי אותם מראות לא יחזרו על עצמם והכריז כי החל מחודש ינואר 2022 תתוגבר עכו בכוח משטרה נוסף של כ-30 שוטרים, זאת בנוסף למערך טכנולוגי ופריסת מצלמות ברחבי העיר.

מבדיקה של חדשות כיפה עולה כי אף אחת מההבטחות של סגן השר סגלוביץ' לא מולאה עד היום. התקנים של השוטרים טרם אוישו, המערך הטכנולוגי לא קיים ואף מצלמה חדשה לא הותקנה ברחבי העיר. 

בתגובה לפניית חדשות כיפה נמסר מהמשטרה כי, "במסגרת תכנית 'העיר הבטוחה' הוחלט על הגדלת כוח השיטור ושימוש בטכנולוגיות בערים מעורבות בהן עכו. לאחרונה התקבלו התקנים הדרושים לכך ואנו נמצאים בהליך לגיוס הכוח. אנו בפתחה של תקופה רגישה, עם מועדי ציון וחגים של כל הדתות. המשטרה נערכת באופן מקצועי וקפדני, תוך תגבור כוח אדם ואמצעים לקראת תקופה זו. נפעל לשמור על שלומם וביטחונם של ציבור המתפללים באשר הם, על מנת לאפשר להם את חופש הפולחן והדת".

מסגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ לא התקבלה תגובה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן