בעקבות מחאת האקדח: הנשק יוחזר לאזרח | צפו בעימות החריג

תושב מועצת הר חברון שירה במחבל נותר ללא נשק לאחר שנשקו נלקח לחקירה בליסטית למרות הבטחות המשטרה, לאחר לחץ מצד מפגינים המשטרה הבטיחה את החזרת הנשק עוד הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/22 21:49 יט באדר ב'

בעקבות מחאת האקדח: הנשק יוחזר לאזרח | צפו בעימות החריג
תחנת משטרה בירושלים, צילום: Nati Shohat/Flash 90

לאחר שעות ארוכות של המתנה והפגנה של מאות מול תחנת המשטרה, האזרח שחיסל את המחבל היום שוחרר לביתו עם ליווי והנשק שלו יוחזר עוד הלילה. ההפגנה מחוץ לתחנת המשטרה פוזרה.
כזכור,  בפיגוע הקשה בבאר שבע מוקדם יותר היום (ג') נוטרל המחבל על ידי תושב מועצת הר חברון. לאחר שירה במחבל בעזרת נשקו האישי, נלקח היורה לתחנת המשטרה ונשקו נלקח לשם בדיקה בליסטית. הוא דרש לקבל פתרון מפני שחש מאויים בעקבות התיעודים שהתפרסמו, ובמשטרה אמרו לו בתגובה כי הוא מעוכב.

לאחר פרסום התיעוד המטריד, במשטרה הגיבו: "בכל הנוגע להחזרת כלי הנשק של האזרחים שפעלו לעצירת המפגע בפיגוע היום בעיר באר שבע ברצוננו להבהיר: במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע.  עפ"י הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע. על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם".

בתגובה, מאות אזרחים התכנסו מול תחנת המשטרה בהפגנה ספונטנית בדרישה להחזיר את הנשק לאזרח עוד הערב. יוחאי דמרי, ראש המועצה הר חברון, הגיע גם להפגנה: "הגעתי לכאן לחזק את תושב המועצה שמנע פיגוע מאוד גדול ועצר מסע הרג, גיבור ישראל שכל ההנהגה של מדינת ישראל הביעה הערכה אליו. היהודי הזה צריך לצאת מכאן שהנשק עליו".

"הוא הגן במעשה אמיץ עליו ועל כל התושבים שהיו סביבו. לא יעלה על הדעת שהוא יחזור להר חברון ללא נשק כדי שהוא יוכל להגן עליו. אני פה בשביל לבקש את הבקשה הזאת ולדרוש את הדרישה הכל כך מוצדקת לחזור הביתה בביטחון", הוסיף.

תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל

כזכור, התושב שניטרל את המחבל מתגורר במועצת הר חברון, וראש המועצה יוחאי דמרי התייחס לכך: "תושב המועצה שירה במחבל בבאר שבע, הפגין אומץ לב ותושייה רבה. המחבל הצליח להרוג אנשים חפים מפשע שיצאו למסע קניות ומצאו את מותם. תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל. אנחנו גאים בו".

אברי גלעד, איש התקשורת והמגיש, הציע למשטרה נוהל חליפי לטיפול במחסלי מחבלים. הוא כתב בפייסבוק רשימת סעיפים ופירט בין היתר: האזרח הגיבור שניטרל מחבל נלקח לתחנת משטרה. השוטרים עומדים בחוץ ומוחאים כפיים. שתיה מוגשת. לחיצות ידיים. סלפי. שיחה מהמפכ"ל. מהשר. מראש הממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן