משרד החוץ מעדכן: 3 הישראלים שנעצרו באוקראינה - שוחררו

טטאינה קומוק היא בלוגרית אופנה המתעדת את המלחמה באוקראינה, ולאחר שנעצרה על ידי כוחות צבא רוסיים יחד עם הוריה, משרד החוץ פעל לשחררם | המלחמה נמשכת: רוסיה אישרה כי הפציצה בסיס של צבא אוקראינה במערב המדינה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/03/22 15:57 יח באדר ב'

משרד החוץ מעדכן: 3 הישראלים שנעצרו באוקראינה - שוחררו
ההרס בחארקוב, צילום: depositphotos

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, וגם הישראלים הנמצאים באיזור מצויים בסכנה: קרובי משפחה של אזרחים ישראלים שמתגוררים בעיר מליטופול באוקראינה, דיווחו למשרד החוץ מוקדם יותר היום (ב')  כי שלושה ישראלים נעצרו על ידי כוחות רוסיים שכבשו את העיר.

בלוגרית ישראלית נעצרה באוקראינה

לפי הדיווחים מדובר במיכאל קומוק, עורך לשעבר של עיתון מקומי ובעל בית דפוס, אשתו ורה ובתם טטיאנה. הבוקר פרסמה טטיאנה ברשתות החברתיות כי כוחות צבא רוסיה הגיעו לבית אביה, מיכאל, לשעבר עורך עיתון מקומי ובעל בית דפוס, כחלק מהפעלת הלחץ נגד גורמים בעלי יכולת השפעה באוקראינה.

קומוק היא בלוגרית אופנה שגרה בעיר זה כשנה לאחר שחיה כעשר שנים בישראל, והיא דיווחה בשבועות האחרונים על מה שמתרחש בעיר תחת הכיבוש הרוסי. ממשרד החוץ נמסר לפני זמן קצר כי השלושה שוחררו.

רוסיה מאשרת: הפצצנו בסיס של צבא אוקראינה במערב המדינה

בתוך כך, המלחמה באוקראינה נמשכת ביתר שאת. רוסיה אישרה כי היא הפציצה בסיס של צבא אוקראינה במערב המדינה. טרם ברור מניין הנפגעים בתקיפה. התקיפה נחשבת חריגה, שכן אזור מערב אוקראינה ספג מספר נמוך של תקיפות רוסיות משאר המדינה מאז תחילת המלחמה. 

התקיפה הרוסית הגיעה שעות לאחר הפצצה קטלנית של מרכז קייב. בהפצצה נפגעו בתי מגורים, מרכזים מסחריים וקניון. עד כה דווח על 8 הרוגים. בעקבות ההפצצה הודיע ראש עיריית קייב כי העיר תיכנס לעוצר מ 20:00 הערב עד 7:00 ביום רביעי. בדרום המדינה גובר החשש כי הרוסים עומדים לפרוץ לאודסה, בעקבות הפצצה רוסית בפאתי העיר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן