ראש הממשלה בנט מברך את העם האיראני לרגל חג הנורוז | צפו

לכבוד ראש השנה האיראני, הנורוז, בנט שלח ברכה מיוחדת לעם האיראני לרגל ראש השנה הפרסי. "שתזכו לראות יום חדש – יום של חופש מהמשטר האיראני האכזרי", אמר ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/22 20:12 יז באדר ב'

ראש הממשלה בנט מברך את העם האיראני לרגל חג הנורוז | צפו
בנט, צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

ברכה מיוחדת לאיראנים: ראש הממשלה, נפתלי בנט, פונה לעם האיראני בברכה מיוחדת לכבוד הנורוז. הנורוז הוא ראש השנה הפרסי, שחל היום (א'). בנט פתח: "יש לי מסר מיוחד לעם האיראני לרגל חג הנורוז: נורוז מבורך לכם, למשפחותיכם, ולכל החוגגים את החג היפה הזה ברחבי העולם. אני מאחל לכם שנה חדשה שמחה, שנה של בריאות, שגשוג ושלום".

בנט המשיך: "משמעות המילה 'נורוז' היא יום חדש. זוהי משאלתי הגדולה ביותר עבורכם, העם האיראני: שתזכו לראות יום חדש – יום של חופש מהמשטר האיראני האכזרי. יום חדש שבו תוכלו לשתות מים נקיים, להתבטא בחופשיות ולחיות את חייכם בכבוד".

"אנחנו עמים נמרצים עם היסטוריות עתיקות ותרבויות עשירות שחותרים לעבר עתיד בהיר יותר"

"יש כל כך הרבה דברים משותפים לעם האיראני והישראלי. אנחנו עמים נמרצים עם היסטוריות עתיקות ותרבויות עשירות שחותרים לעבר עתיד בהיר יותר. למעשה, ישנם קווים משותפים רבים בין התרבויות שלנו. היה זה המלך כורש אשר התיר ליהודים לשוב לארץ ישראל, ואנו מכירים על כך תודה", המשיך ראש הממשלה.

"יחד, אנו גם עומדים מול איום משותף: המשטר האיראני האכזרי והמדכא, בין אם מדובר בכוחות משמרות המהפכה האסלאמית – ארגון הטרור הגדול בעולם – שלוחותיו, או הבסיג'. אנו יודעים שהמשטר האיראני אינו מייצג אתכם ושהם ממשיכים לשלול מכם את החופש שמגיע לכם. אנו מקווים שתיפטרו מהמשטר האכזרי וחסר הרחמים הזה ותזכו לחופש אמיתי".

"Nowruz Piruz – נורוז שמח.  מי יתן ונראה "יום חדש" שבו נביס את כוחות החושך באמצעות כוחה של הידידות בינינו והחתירה לחירות. אני מקווה שהשנה החדשה תשחרר את העם האיראני משלשלאות הדיכוי של המשטר האיראני, ושאהבתכם לחיים תנצח את העריצות והפחד. אני מייחל ליום שבו נוכל לשוב ולהיות ידידים כפי שהיינו בעבר. תודה לכם".