אברי גלעד על זלנסקי: "הביא במו ידיו חורבן מוחלט על ארצו כשלא היה בזה שום צורך"

אברי גלעד מותח ביקורת חריפה על נשיא אוקראינה וולדימיר זלניסקי ומדיניותו מול רוסיה, ומתייחס גם ליהדותו של הנשיא. גלעד טוען כי זלנסקי היה צריך להרכין ראש מול פוטין, וכי התנהלותו הביאה רק חורבן והרס לארצו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/22 10:27 יז באדר ב'

אברי גלעד על זלנסקי: "הביא במו ידיו חורבן מוחלט על ארצו כשלא היה בזה שום צורך"
אברי גלעד. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

בטור שפרסם ב"ישראל היום", מותח איש התקשורת והמגיש אברי גלעד ביקורת חריפה על נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסיקי, ומאשים אותו באחריות לחורבן ארצו, כמו כן מתייחס גלעד ליהדותו של זלנסקי וטוען כי העובדה האחרונה רק תביא גל אנטישמי אחרי המלחמה.

זלנסקי

זלנסקי צילום: shutterstock

"בעיניי זלנסקי הוא המנהיג הכי כושל בהיסטוריה, אדם שהביא במו ידיו חורבן מוחלט על ארצו כשלא היה בזה שום צורך. לו היה מעט יותר גמיש, לא היתה מוקזת טיפה של בורשט בסכסוך האלים הזה, שכבר מחק חלקים נרחבים מאוקראינה, ועוד יביא עליה חורבן בממדים של סוריה." כותב גלעד ומשווה באופן מפורש בין זלנסקי לבר כוכבא, שלא ידע להיכנע ולהרכין ראש מול האימפריה הרומית ובכך הוביל לחורבן היישוב היהודי אחרי המרד הגדול ברומאים. 

אחרי המלחמה ייזכרו שזלנסקי יהודי, וזה יתניע חלילה גל אנטישמיות נוסף על הגל הקיים ממילא.

טוען כי הפרט הזה בביוגרפיה של הנשיא הפופולרי שהעז להרים ראש מול פוטין הוא עצוב פעמיים: "כשיירגעו כל הנושאים אותו על כפיים כמי שקרא תיגר על פוטין, ושילם בחיי אלפים מאזרחיו ובתשתיות שייקח עשרות שנים לשקם, אם בכלל - ייזכרו שהוא יהודי, וזה יתניע חלילה גל אנטישמיות נוסף על הגל הקיים ממילא. אבל זאת לא הנקודה המרכזית. כיהודי, זלנסקי חייב היה ללמוד את הלקח מבר כוכבא, המנהיג היהודי הנוסף שהתגרה באימפריה ושילם את המחיר הגבוה מכל - הרס מוחלט של ארצו בגלל ענייני כבוד."

זלנסקי היה צריך להרכין ראש מול פוטין ורוסיה, לוותר על השטחים הטריטוריאליים השנויים במחלוקת

גלעד טוען כי זלנסקי היה צריך להרכין ראש מול פוטין ורוסיה, לוותר על השטחים הטריטוריאליים השנויים במחלוקת והצטרפות לנאט"ו, מתוך מודעות היסטורית עמוקה שאימפריות סופן ליפול, וכשהן נופלות - אפשר להרים את הראש מעל המים. "עמים קטנים לא טוב להם להתגרות באימפריות, כי לאימפריות יש תחביב כזה, מחיקת תרבויות שלמות כעיסוק מהנה ללפני הצהריים, וחולשתן של אימפריות היא שהן תמיד נופלות, לאט או מהר - הן נעלמות. לכן עמים קטנים, כמו העם שלנו, כמו האוקראינים, חייבים לעיתים לנשום עמוק, לקבל את רוע הגזירות ולדעת שבתוך כמה שנים האימפריה הרעה תיעלם, והראש יוכל לצאת מהמים."

לו זלנסקי היה נוהג כך, כותב גלעד, החיים בקייב היו ממשיכים כרגע בשגרתם. היות וזלנסקי בחר בעימות, הוא קיבל עימות. כזה הכולל חורבן והרס מוחלטים בממדים סוריים.