שידור חי חסימות צירים והמונים ברחובות בלוויתו של הרב קנייבסקי: "כל העולם היו מושפעים ממנו"

צירי תנועה ראשיים נחסמו. על פי הערכות: 750 אלף במקום | 78 בני אדם נפצעו באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי | עשרות ניסו לפרוץ לבית העלמין

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/03/22 13:24 יז באדר ב'

חסימות צירים והמונים ברחובות בלוויתו של הרב קנייבסקי: "כל העולם היו מושפעים ממנו"
מסע הלוויה של הרב קנייבסקי, צילום: ללא

מסע הלוויה ענק: מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הלך לעולמו בערב שבת האחרון והוא בן 94. משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת הלוויה העצומה שנערכת היום (א') בשעה 12:00 בבית העלמין בבני ברק. קול צפירה לביטול מלאכה נשמע בעיר, ודוברות העירייה מאשרת כי על פי הערכות הפיקוד, לפני פתיחת מסע ההלוויה ברחובות בני ברק נמצאים כ- 750 אלף איש. עשרות פרצו את המחסום בבית העלמין וכוחות המשטרה ניהלו מרדף אחריהם. 

נערכים להלוויה בבני ברק

נערכים להלוויה בבני ברק צילום: Yonatan Sindel/ Flash90

צוותים גדולים של מגן דוד אדום, בהם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום, אוטובוסים לטיפול נמרץ וחוליות עזרה ראשונה פרוסים בבני ברק כחלק מהאבטחה הרפואית. עד כה 78 בני אדם נפצעו באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי, כאשר חלקם התעלפו וחשו ברע. בניגוד להודעות פייק, רשתות הקשר והתקשורת של מגן דוד אדום פועלות כסדרן מתחילת האירוע ועד לרגע זה ללא כל בעיה. 

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ספד לו, "נפטר אדם גדול ואמרו הספד גדול לארץ ישראל, לא כתוב שהוא היה הגברא רבא היחיד בארץ ישראל. אבל כתוב שאם חסר אחד חסר השפעה לארץ ישראל, בכל העולם לא היה חסר השפעה ואף על פי כן היה חסר בהשפעה. 

"כל העולם היו מושפעים ממנו, ביקשו ממנו תפילות וברכות. השפעות כאלה שאין כעת בכל העולם כולו
וזה המצב כעת, אני מדבר בקיצור אין הזמן להאריך, מה זה מחייב אותנו מה אנחנו חייבים לעשות כעת? מה צריך לעשות, כעת חסר השפעה. יש עוד גמרא שהקב"ה עושה דין לצדיקים. אצל צדיקים זה לא עונש זה רווח לצדיקים והקב"ה מתעלה, צריך מדרגה. אנחנו בדור עני דור יתום חסר לנו בעלי מדרגה שנרגיש שכל הדור שחסר לנו ההשפעה להוסיף יראת שמים על כל אחד ואחד, יש צורך ביראת שמים". 

צילום: דוברות מד"א

בזמן ההלוויה: מרפאות איחוד הצלה וכללית נתנו מענה בבני ברק

בזמן מסע הלוויה, ובעקבות שינויי התנועה באזור בני ברק והסביבה הוקמה מרפאת איחוד הצלה למתן מענה ראשוני ע"י רופאים פרמדיקים וחובשים הוקמה ברחוב חזון איש 74 בבית הכנסת המרכזי שיכון ג'.

כמו כן מרפאה נוספת של איחוד הצלה הוקמה ברחוב רשב"ם 18 - בית בורר. ומרפאת כללית-גני טל, שרחוב גרוסברד 3 פינת רחוב חזון איש (על ציר מסע הלוויה) תפעל בשיתוף פעולה עם איחוד הצלה. המרפאה תפעל בתוספת של רופא משפחה, אחות, וכן פרמדיק של איחוד הצלה לסיוע במקרי חירום.

מושיקו מוסקוביץ' ראש אגף מבצעים של איחוד הצלה מסר: "כהפקת לקחים מהלוויות קודמות שנאלצנו לטפל בעשרות נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, אנו קוראים לציבור הרחב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים".

צילום: דוברות המשטרה

הנחיות המשטרה לקראת הלוויה

  • יש להימנע מעומס יתר ודוחק בעת עלייה לאוטובוס ובכך להימנע מסיכון לחיי אדם.
  • יש להגביר ערנות ולדווח על חפצים ואנשים חשודים לשוטרים הנמצאים במקום, או בטלפון 100.
  • משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים ומתמקדת בשלוש משימות עיקריות: שמירה על בטחון הציבור, שמירה על הסדר הציבורי והסדרת התנועה באזור הלוויה ובצירים הבינעירוניים. אנו מבקשים מכלל הציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג באיפוק, אחריות וסבלנות.

בבני ברק ובאוניברסיטת בר אילן לא התקיימו לימודים כלל, ואילו ברמת גן השכנה הלימודים הועברו מרחוק. כמו כן, עוד בתי ספר באזור גבעתייים, תל אביב, פתח תקווה והרצליה יעזרו באמצעים ללמידה מרחוק. מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטראובר, עדכנה כי ככל שאין לימודים פיזיים, יש לדחות מבחנים ממחר למועד אחר.