מלחמה באירופה

סערת הפליטים | איילת שקד עונה לרביב דרוקר: "פרקליטו של השטן"

"בנט, שקד וסער בטוחים שכל העולם מטומטם", כתב רביב דרוקר נגד מדיניות הממשלה ומשרד הפנים בסוגיית הפליטים. איילת שקד עונה לדרוקר וכותבת: "דרוקר מבקש לשמש כפרקליטו של השטן, שכלל לא קיים. זה ההבדל בין מי שאמון על קבלת החלטות למי שמדבר גבוהה גבוהה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/03/22 10:22 יד באדר ב'

סערת הפליטים | איילת שקד עונה לרביב דרוקר: "פרקליטו של השטן"
איילת שקד, צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מציבה שאלות מוסריות קשות בפניי העולם, ובתוכו ישראל. בשבועות האחרונים מתנהל דיון ער בסוגיית הפליטים האוקראינים: האם לקלוט רק זכאי חוק השבות? עד כמה להרחיב את החוק?

"זה לא צובט בלב שאנחנו כל כך אטומים, קרים ואינטרסנטים?"

רביב דרוקר כתב בהארץ שני מאמרים ובהם הוא תוקף בחריפות את משרד בפנים ובראשו איילת שקד: "בנט, שקד וסער בטוחים שכל העולם מטומטם. הם יצטלמו עם כמה יתומים ויקלטו פה זכאי חוק השבות, והכל יהיה בסדר. זה לא צובט בלב שאנחנו כל כך אטומים, קרים ואינטרסנטים?".

דרוקר המשיך: "מדינה ששריה מזכירים בכל יום שואה איך מדינות העולם סירבו לקלוט פליטים יהודים, לא מוכנה לזוז מילימטר למען אנשים בסכנת חיים". בהמשך הוא כתב כי ידראל צריכה לקלוט 20,000 פליטים.

"דרוקר מבקש לשמש כפרקליטו של השטן, שכלל לא קיים"

במאמר תגובה שמתפרסם הבוקר (ד') בהארץ, שרת הפנים עונה לדרוקר. "המלחמה הקשה באוקראינה והסבל העובר על אזרחיה מטלטלים את הנפש. המראות הנוראים אינם עוברים לידי, וכולי תקווה שהמלחמה תסתיים במהרה", היא פותחת ומבהירה כי היא לא עומדת מנגד.

שקד מסבירה כי הטיעון של דרוקר על תעדוף גזעי של חוק השבות הוא לא קוהרנטי: "דרוקר מבקש לשמש כפרקליטו של השטן, שכלל לא קיים. מדינת ישראל טענה מיום הקמתה, כי כל יהודי שייך ללאום היהודי וזכאי לעלות בכל רגע נתון. שום מדינה לא טוענת שיש בכך כדי להפלות אזרחים יהודים או כאלה המבקשים להתאזרח", היא טוענת.

זה ההבדל בין מי שאמון על קבלת החלטות, למי שמדבר גבוהה גבוהה מתוך התעלמות מכל רגש או שיקול לאומי

היא תוקפת גם את הבחירה של דרוקר לנקוב במספר של 20,000 פליטים. "אני תוהה מאין שלף את המספר האכזרי הזה. מדוע לא 50 אלף? מדוע לא 100 אלף? מדוע לא לפתוח את השערים ללא הגבלה?", ורומזת לאפליה: "ואם כבר — למה רק לאוקראינה? מדוע לא נקלוט 20 אלף מכל אחד מהסכסוכים הקיימים בעולם, מתימן ועד מאלי? האם רק מפני שמדובר בקונפליקט אירופי?".

שקד מסיימת: "נראה שזה ההבדל בין מי שאמון על קבלת החלטות, גם אם קשות, למי שמדבר גבוהה גבוהה על רעיונות מופשטים נעלים, מתוך התעלמות מכל רגש או שיקול לאומי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן