"רצוי לכל אחיו" נשיא המדינה ורעייתו השתתפו בקריאת מגילה בעיר בית שמש

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף עם רעייתו בקריאת מגילה בבית כנסת בבית שמש, אמר נשיא המדינה: "מרדכי היהודי הציל יחד עם אסתר את עמנו, אבל כפי שכולם יודעים כתוב בסוף שהוא רצוי לרוב אחד, ואת זה צריך להפנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 20:50 יג באדר ב'

"רצוי לכל אחיו" נשיא המדינה ורעייתו השתתפו בקריאת מגילה בעיר בית שמש
נשיא המדינה יצחק הרצוג בקריאת מגילה בבית הכנסת "אהבת ציון" , צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל השתתפו היום, יום רביעי, י״ג באדר ב׳, 16 במרץ, בקריאת מגילת אסתר בבית הכנסת "אהבת ציון" בבית שמש.
 
עם הגעת נשיא המדינה הרצוג, התקיימה תפילת ערבית בבית הכנסת, לאחריה נשא הרצוג דברי ברכה, על הבימה שלה קשר היסטורי לנשיא המדינה. הבימה, שימשה את סבו של נשיא המדינה הרב יצחק אייזק הלוי הרצוג בעת שהיה הרב של אירלנד, ולאחר מכן הועלתה ארצה והוצבה בבית הכנסת "אהבת ציון" בהמשך, נשאו דברים רב בית הכנסת מנחם קופרמן וראשת העיר בית שמש עליזה בלוך.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בקריאת מגילה בבית הכנסת "אהבת ציון"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בקריאת מגילה בבית הכנסת "אהבת ציון" צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה אמר: ״כל ההוויה בלהיות כאן ולקרוא איתכם את המגילה מסבה אושר רב, אנחנו מרגישים פה כחלק מהקהילה, אנחנו מרגישים חלק מהעיר באהבה גדולה וחיבה רבה


 
״אבי תמיד אמר לי, ואני חושב שזה עניין שמבטא את השליחות הציבורית שלנו: מרדכי היהודי הציל יחד עם אסתר את עמנו, אבל כפי שכולם יודעים כתוב בסוף שהוא רצוי לרוב אחד, ואת זה צריך להפנים. אני מקווה שאנחנו נמשיך בשליחות הזאת ושהתפילה שתלווה אותנו הערב תלווה אותנו גם בהמשך. שנתראה רק בשמחות וחג פורים שמח!״


 
ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: ״חג שמח בית שמש. אנחנו כל שנה קוראים את המגילה שבה לקחנו אחריות על העתיד שלנו. זה חג שבו אנחנו נמדדים באנושיות שלנו. כבוד הנשיא, מיכל, אני מתרגשת ומודה לכם על שאתם כאן איתנו. החברה הישראלית היא תוצר של כולנו. זכות גדולה עבורנו להיות כאן ולקרוא את המגילה יחד ויחד נחשוב איך נספר את הסיפור שלנו. חג שמח לכולנו".