רע"מ לא תוכל להגיב בגלל הפגרה: אלקין החליט לחדש את הנטיעות בנגב

חודשיים לאחר המהומות שפרצו בנגב בשל נטיעות קק"ל על אדמות מדינה באזור הפזורה הבדואית, החליט שר הבינוי והשיכון לחדשן. העיתוי אינו מקרי: הכנסת יצאה לפגרה ארוכה ורע"מ לא תוכל לאיים בהחרמת הצבעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 08:41 יא באדר ב'

רע"מ לא תוכל להגיב בגלל הפגרה: אלקין החליט לחדש את הנטיעות בנגב
בדואים מתפרעים בנגב, 13 בינואר, צילום: Jamal Awad/Flash90

לפני כחודשיים פרצו מהומות בנגב בשל נטיעות קק"ל על אדמות מדינה באזור הפזורה הבדואית. מאות פורעים לקחו חלק בהפרות הסדר שנרשמו בדרום. שר הכלכלה מאיר כהן, הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, גיבש לאחר מספר ימי התפרעויות מתווה שלפיו העבודות יושהו והצדדים יכנסו למו"מ מואץ, באישורו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין.

הבוקר (ב') פרסם העיתונאי זאב קם כי בקרוב יחזרו הנטיעות של קק"ל בנגב כולל במקומות שסמוכים ליישובים לא חוקיים של הבדואים, כך החליט השר אלקין. על פי הפרסום, נושא הנטיעות עלה בשיחות בתוך סיעת תקווה חדשה ובשיחות עם גורמים נוספים בקואליציה. בשיחות שהתקיימו לאחרונה הסכימו כי הדרך בה הנטיעות הופסקו בפעם הקודמת היתה לא טוב מבחינה ציבורית, ודאי לאחר מסםר מקרים בהם עקרו בדואים שתילים.

העיתוי לחידוש הנטיעות אינו מקרי ככל הנראה. בכירים בקואליציה טוענים כי אחת הסיבות קשורה לכך שהכנסת יצאה לפגרה בת חודשיים. בתקופה זאת ברע"מ לא יוכלו לפעול דרך החרמת הצבעות במליאה, מה שאומר שהקואליציה לא תהיה משותקת.

מלשכתו של שר השיכון אלקין בחרו שלא להתייחס לדברים שפורסמו ב"כאן רשת ב".

ההתפרעויות בנגב: