יוסי דגן בכנס פליטים: "מחכים לכם בשומרון"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן השוהה עם משלחת השומרון בגבול אוקראינה - רומניה קיים כנס למאות פליטים יהודים והזמין אותם לעלות לשומרון: "הלב שלנו פתוח, בואו לשומרון, אתם לעולם לא לבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 14:57 י באדר ב'

יוסי דגן בכנס פליטים: "מחכים לכם בשומרון"
יוסי דגן ברומניה, צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים במוצאי שבת, כנס למאות הפליטים שהגיעו לגבול אוקראינה רומניה, והזמין אותם לעלות לשומרון, או לקבל מקלט בשומרון עד יעבור זעם. 

דגן נחת ביום שישי לפנות בוקר עם משלחת מהשומרון המונה בין השאר תושבים מהשומרון יוצאי מדינות ברית המועצות, והגיע בעצמו לגבול אוקראינה רומניה להפגש עם פליטים יהודים באכסניה ליד הגבול אותה שכרו חסידי חב"ד מישראל ומאירופה, הקשורה לרב משה אסמן למען הפליטים היהודים, ושם בכנס מיוחד שקיים במקום הזמין אותם לעלות לשומרון.

דגן סיפר לפליטים על השומרון, על הקרבה למרכז הארץ והאפשרויות הטמונות באיזור וסיים במילים: הלב של השומרון אתכם, כולנו כואבים אתכם, אולם אנחנו החלטנו לא להסתפק במילים אלא לעבור למעשים. הגענו לכאן כדי להזמין אתכם באופן אישי לעלות לשומרון ולתת לכם בית". 

אלונה אנדיינקו, אחת הפליטות שהשתתפה בכנס אמרה: "בשל הלחימה החל הפחד, החלטתי עם בעלי שאקח את הילדים שלנו ואצא מכאן, בשל ההשלכות של הלחימה והמצב הנפשי של הילדים, אנחנו מקווים לעלות לישראל בקרוב". 

אולג בסקקוב פרופסור ומרצה באוניברסיטה בחרקוב שהשתתף גם הוא בכנס הפליטים של השומרון הוסיף: "כל יום שומעים טילים, חלונות מתנפצים, לא יודעים עד מתי המצב הזה יימשך, הייתה לנו שגרה ולפתע ביום אחד פחד אימים לצאת מהבית, החלטנו לקום ולעזוב". הוא מסכם.

בימים אלו בשומרון כבר החלו לקלוט פליטים יהודים מאוקראינה. משפחה ראשונה הגיעה לרבבה, 3 משפחות נוספות ליצהר ועוד פליטים רבים מבקשים להגיע לשומרון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן