שלג בחגיגות פורים, התחפושות יוקדמו: זאת התכנית של הרשויות

תחזית מזג האוויר הסוערת הביאה כמה רשויות מקומיות, בתוכן ירושלים, להקדים ליום שני את יום התחפושות במערכת החינוך. גם גוש עציון מודיעה כי היא תקדים בעקבות השלג: "חשוב לנו שילדי המועצה ישמחו וייהנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 12:10 י באדר ב'

שלג בחגיגות פורים, התחפושות יוקדמו: זאת התכנית של הרשויות
שלג השנה בחברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות תחזיות מזג האוויר והסיכוי לשלג, רשות נוספת מצטרפת להקדמת התחפושות ליום שני. גם במועצת גוש עציון להקדים את החגיגות, כדי שילדי המועצה יוכלו לחגוג כראוי את החג עם התחפושות ושלל האירועים המתוכננים בבתי הספר והגנים. כזכור, גם בירושלים, הר חברון ומטה בנימין הודיעו על הקדמת יום התחפושות ליום שני. 

בירושלים, ובמועצות של גוש עציון, בנימין, ודרום הר חברון הקדימו את יום התחפושות

ראש המועצה האזוריתגוש עציון שלמה נאמן אמר: "חשוב לנו שילדי המועצה ישמחו וייהנו מחג פורים בכיף ובאווירה טובה. אנו נקדים למחר (ב') את החגיגה בכל המועצה שערוכה לכל תרחיש של מזג האוויר ותיתן מענה לכל התושבים והמבקרים בחבל ארץ זו, אנו מאחלים שיהיה פורים שמח".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר: "השנה נחגוג את חג הפורים בבתי הספר, יום אחד מוקדם יותר. זאת בשל מזג האוויר הסוער הצפוי, ואולי אף שלג. אולם לא נאכזב את ילדינו ונחגוג בתחפושות ושמחה את החג, בפעילויות רבות ומגוונות, עדלאידע", אמר ליאון.

המועצה האזורית הר חברון הקדימה גם היא את יום התחפושות ליום שני. בהודעה שנמסרה לתושבים נכתב: "הורים יקרים לאור מזג האוויר הסוער, הטמפרטורות הנמוכות, והצפי לשלג באזור ביום שלישי, הוחלט להקדים את יום התחפושות בכלל מוסדות החינוך בהר חברון ליום שני".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ עדכן את תושבי המועצה הגדולה בישראל: "בשל מזג האוויר הצפוי ביום שלישי ובו היתכנות לשלג בחלק מהיישובים וקור קיצוני בכל היישובים, אנחנו מקדימים את יום התחפושות ליום שני בכל מוסדות החינוך: בגנים ובבתי הספר"

איפה צפוי לרדת שלג? 

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקר במידה ניכרת מהרגיל לעונה. גשם ירד מידי פעם, בעיקר בצפון ‏הארץ ובמרכזה. קיים חשש לשיטפונות בנחלי ‏המזרח. בחרמון ירד שלג, ובשעות הבוקר ייתכן שלג קל גם בצפון הגולן. בדרום הארץ תחול עליה קלה בטמפרטורות. ‏בלילה יתבהר חלקית, ושוב צפויה קרה חמורה במקומות המועדים‏.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקר במידה ניכרת מהרגיל לעונה. ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ובצפון הגולן ייתכן שלג קל. בלילה הגשמים יתחזקו, מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וילוו בסופות רעמים בודדות וברד. שלג יחל לרדת בהרי בצפון מעל 700 מטר.

ביום שלישי ירד שלג בהרי הצפון והמרכז מעל 700 מטר 

ביום שלישי קר מאוד! גשם ירד מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווה בסופות רעמים בודדות וברד. קיים חשש לשיטפונות ‏בנחלי המזרח והנגב. ינשבו רוחות ערות. בהרי הצפון והמרכז מעל 700 מטר - כולל ירושלים וצפת - ירד שלג קל מידי פעם, ויתכן שיערם מעט על הקרקע.


(שלג בגוש עציון)