היום ה-15 שרי החוץ נפגשו | לברוב: "פוטין יסכים לפגישה עם זלנסקי"

יומה ה-15 של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: שר החוץ הרוסי ושר החוץ האוקראיני נפגשו באנטליה שבטורקיה, בפגישה שלא הובילה לתוצאות משמעותיות. "לברוב ממשיך ברטוריקה הישנה שלו", אמר קולבה האוקראיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 13:10 ז באדר ב'

שרי החוץ נפגשו | לברוב: "פוטין יסכים לפגישה עם זלנסקי"
לברוב, צילום: shutterstock

יומה ה-15 למלחמת רוסיה-אוקראינה: שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה, סרגיי לברוב ודמיטרו קולבה, נועדו הבוקר (ה') באנטליה שבטורקיה, בפגישה שבה השתתף גם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו ולא הביאה לתוצאות משמעותיות. השניים סיכמו כי ימשיכו במגעים.

שר החוץ האוקראיני קולבה אמר כי "לברוב ממשיך ברטוריקה הישנה שלו. עשיתי כמיטב יכולתי. אי אפשר לעצור את המלחמה אם המדינה שהתחילה אותה לא רוצה בזה". ארצות הברית שבה ומזהירה מפני אופציה שרוסיה תשתמש בנשק כימי כזו, ודוברת הבית הלבן ג'ן סאקי ענתה לטענות רוסיה לגביי מעורבות של ארה"ב בפיתוח מעבדות לנשק ביולוגי וכימי באוקראינה ואמרה כי הן "שקריות".

ראש עיריית קייב: "הרוסים רוצים לגנוב לנו את העתיד ולהפוך אותנו לעבדים"

בתוך כך, ויטלי קליצ'קו ראש עיריית קייב, דיבר עם ישראל היום מהבירה האוקראינית הנצורה. "מה שקורה זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה - אלא גם לאירופה". קליצ'קו סיפר: "שומעים אזעקות עשר-עשרים פעמים ביום, ויש לנו תושבים שכבר שבועיים שוהים במקלטים".

"זו משימה מאתגרת", אומר ראש העיר, "אבל אנחנו לא נכנעים. הרוסים רוצים לגנוב לנו את העתיד ולהפוך אותנו לעבדים. אוקראינה תמיד היתה מדינת שלום, וכעת עלינו להגן על עצמנו. הסיבה למלחמה פשוטה מאוד. היה לנו רעיון להיות חלק מהמשפחה האירופית, רצינו לבנות מדינה מודרנית ודמוקרטית, אבל פוטין רואה באוקראינה חלק מהאימפריה הרוסית".

"פוטין ישלם מחיר כבד"

"יש הרבה תעמולה רוסית. ניסינו כבר שלושה-ארבעה ימים לקיים את ה'מסדרונות ההומניטריים'. לאנשים אין אוכל ומים. הרוסים מבטיחים מעבר - אך לא עושים דבר", הוא מדגיש. "מה שקורה עכשיו זה שהרוסים הורסים בניינים והורגים אזרחים. המספרים כנראה כבר עברו את ה־10,000. אין לנו איך למדוד, מיליונים עזבו את הבית. זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה אלא גם לאירופה".

בסיום דבריו אומר קליצ'קו כי "רוסיה שיחקה כחברה של העולם, אך מדובר באותו הדפוס של האימפריה הסובייטית. לפוטין מנטליות סובייטית והוא קצין קג"ב לשעבר". בהקשר זה, לקליצ'קו מסר ברור לנשיא הרוסי: "על הטעות שלך תשלם מחיר עצום מהרוסים ומהאוקראינים. זה חזון מהעבר. הזמנים הסובייטיים אינם".