בשורה לפסגת זאב: ישיבה תיכונית חדשה תוקם בשכונה

הישיבה החדשה תהיה ישיבה עירונית תחת השם "שפע" כשלוחה לישיבת שפע מבית וגן. מטרת הקמת הישיבה היא להשאיר את התלמידים הירושלמים בעיר. ראש העיר משה ליאון: "הקמת הישיבה החדשה היא חלק מהבשורה הגדולה של מהפכת החינוך בפסגת זאב"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/03/22 11:57 ז באדר ב'

בשורה לפסגת זאב: ישיבה תיכונית חדשה תוקם בשכונה
ראש העיר ליאון בישיבה, צילום: רועי יוספוב

במשך שנים נוסעים תלמידים תיכון דתיים משכונת פסגת זאב בירושלים לישיבות תיכוניות מחוץ לעיר בגלל שלא שלא מצאו מוסד לימודים שמתאים להם באזור. עיריית ירושלים הבינה את הצורך בישיבה חזקה בשכונה והבשורה הגדולה על הקמת ישיבה כזו הגיעה אחרי תהליך מורכב וארוך.

בימים אלו נפתחת ההרשמה לתלמידי שכבות ז'-ט' כאשר המטרה היא שהישיבה בליווי העירייה תהפוך לחזקה ודומיננטית ותשפיע על השכונה כולה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון יחד עם סגנית ראש העיר חגית משה פועלים רבות כדי להשאיר אוכלוסייה חזקה בפסגת זאב כאשר הקמת הישיבה החדשה היא חלק מהתהליך של המהפכה בתחום החינוך בשכונה הכוללת את מוסדות הציונות הדתית.

הישיבה החדשה היא שכפול של ישיבת שפע המצליחה מאוד בבית וגן והיא תתרכז בפיתוח אישי וחברתי, התעצמות אישית ופיתוח הכישורים האישיים ברוח החסידות. בראש הישיבה יעמוד הרב בניה קניאל, המשמש כר"מ בישיבת מקור חיים.

הרב יהונתן גוטמן, ראש הישיבה

הרב יהונתן גוטמן, ראש ישיבת שפ"ע בבית וגן. צילום: רועי יוספוב

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "הקמת הישיבה החדשה היא חלק מהבשורה הגדולה של מהפכת החינוך בפסגת זאב. תלמידי ירושלים חשובים לנו ואנחנו רוצים להשאיר אותם בעיר כדי שגם הדורות הבאים ילמוףדו במוסדות חינוך מהטובים והאיכותיים שיש".

סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך חגית משה מברכת על הישיבה החדשה ואומרת:
"כל החלטה על פתיחת מוסד בעיר היא מרגשת ומשמחת. אני רואה את הצמיחה של הקהילה הדתית בשכונת פסגת זאב וגאה שנפלה זכותי להקים בשכונה ישיבה חדשה שתתן מענה לצרכי הקהילה. אני בטוחה בגישה המיוחדת של הרב קניאל שיאפשר לתלמידי השכונה הזדמנות להתפתח ברמה האישית והחברתית דבר שיקרין על השכונה כולה".

הרב יהונתן גוטמן, ראש ישיבת שפע ברית יובל וממקימי ישיבת 'שפע צפון': "אנו שמחים ומודים לה' על ההזדמנות לפתח את הרעיון והחזון של ישיבת שפע ולבנות מקום נוסף ברוח זו. בע"ה נתאמץ ונכוון לייסד ישיבה שתחנך לאהבת ה', לשמחה בתורתו ולמבט חסידי על העולם, מבט שרואה טוב בעולם, מבקש בו קרבת ה', ומכוון לשיח אמיתי ומקרב".

יהודה פרוידנגר, חבר מועצת העיר:'כתושב ונציג של שכונת פסגת זאב, אני פועל יחד עם ראש העיר לקדם את כל תחומי החיים בשכונה. תחום משמעותי ביותר הוא תחום החינוך. אחד הדברים הבולטים בשכונה היה העדר חינוך על יסודי דתי ברמה גבוהה תורנית ולימודית לנערי השכונה. אני שמח שלאחר שלש שנים של עבודה, סוף סוף רואים פירות וישיבת שפ"ע האמורה להיפתח בשנה הקרובה, היא המענה לבנים אלה. 
אם השכונה יקרה לליבכם, בואו ליום הפתוח, התרשמו ורישמו! רק כך נוכל להבטיח לנו ולילדינו, שכונה איכותית גם בתחום החינוך.'