מתגייסים? אושר בכנסת: השירות לא יקוצר לשלושים חודשים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הדוחה את קיצור השירות הצבאי לגברים, ובינתיים הוא לא יתקצר ל-30 חודשים. ההחלטה תחול גם רטרואקטיבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 08:23 ז באדר ב'

מתגייסים? אושר בכנסת: השירות לא יקוצר לשלושים חודשים
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

תנו עוד חודשיים: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הדוחה את קיצור השירות משנתיים ושמונה לשנתיים ושש חודשים. בהחלטה תמכו 58 חברי כנסת מול 57 שהתנגדו. בין המצביעים בעד גם חברי מפלגת רע"מ, ולמרות התרגילים של האופוזיציה היא עברה על חודו של קול.

הקיצור נדחה ליולי 2024, ביטול הקיצור יחול רטרואקטיבית

בדברי ההסבר נכתב: "מהבחינה שנערכה עלה כי הקיצור הקודם של השירות, שכבר מיושם, הביא לירידה במצבת הלוחמים וכתוצאה מכך במסגרות לוחמות נוצר מחסור בכוח אדם, דבר שהשפיע על כשירות היחידות לביצוע משימותיהן ועל מוכנותן לתרחישי הייחוס".

בשנת 2016 תוקן חוק שירות ביטחון ונקבע בו כי החל מ-1.7.2020 משך שירות החובה לגברים ירד מ-32 ל-30 חודשים. מוצע לדחות את מועד קיצור השירות ל-1.7.2024, וכן לקבוע כי גם חיילים שהתגייסו לאחר ה-1.7.2020 ישרתו 32 חודשים ולא 30 חודשים.

"חלים שינויים בצורכי צה"ל"

עוד נכתב: "נמצא כי יש חוסר איזון בהיקף כוח האדם בצה"ל במקצועות מסוימים ובייחוד בתפקידי לחימה ותומכי לחימה, המערך הטכנולוגי ומקצועות חיוניים נוספים. נוסף על כך בעקבות המציאות הביטחונית הדינמית והשינויים בפני המערכה, חלים שינויים בצורכי צה"ל בכוח אדם כדי לעמוד בכלל משימותיו, בין השאר בהתחשב במשך זמן ההכשרות בצה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן