דוח מבקר המדינה גילה פערים בעלויות כנף ציון | לפיד: "צריך למכור אותו ועכשיו"

שר החוץ הידוע בהתנגדותו לשימוש במטוס בשל עלותו הרבה, מתייחס הערב לדוח מבקר המדינה והביקורת שעלתה בו ביחס לפערים בעלויות: "זה שהממשלה הקודמת בזבזה כל כך הרבה כסף, לא יגרום לנו לבזבז עוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 21:23 ו באדר ב'

דוח מבקר המדינה גילה פערים בעלויות כנף ציון | לפיד: "צריך למכור אותו ועכשיו"
מטוס "כנף ציון", צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בחן את הליך קבלת החלטות והרכש של הצטיידות המדינה במטוס "כנף ציון", המיועד להטסת ראש הממשלה ונשיא המדינה בנסיעות רשמיות לחו"ל. הבוקר (ד') פורסם הדוח של המבקר, בו עולה בין היתר, כי ישנם פערים בעלויות וחוסר סדר כללי. ועדת גולדברג המליצה בשנת 2014 לרכוש מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה, אך הקבינט הציג עלויות הגבוהות בכ-137 מיליון שקלים מהעלויות שמשרד הביטחון הציג לוועדה.

המטוס הזה מייצג כל מה שמושחת ומקולקל בממשלת נתניהו

שר החוץ יאיר לפיד, שידוע בהתנגדותו לשימוש במטוס בשל עלות הגבוהה, התייחס הערב למסקנותיו של אנגלמן: "דוח מבקר המדינה הוא לא פחות ממחריד. מטוס 'כנף ציון' לא רק עלה מאות מיליונים, הפעלתו תהיה יקרה בהרבה מכל אפשרות אחרת. זה שהממשלה הקודמת בזבזה כל כך הרבה כסף, לא יגרום לנו לבזבז עוד. המטוס הזה מייצג כל מה שמושחת ומקולקל בממשלת נתניהו - צריך למכור אותו ועכשיו", כתב לפיד בהחלטיות בחשבון הטוויטר שלו.

עלות הטיסה הממוצעת במטוס, שצפויה להיות גבוהה ביותר מפי שניים מהעלות הממוצעת במטוס אזרחי

עניין נוסף שעלה בדוח המבקר הוא עלות הטיסה הממוצעת במטוס, שצפויה להיות גבוהה ביותר מפי שניים מהעלות הממוצעת במטוס אזרחי, כמו זה שטס בו היום לטורקיה נשיא המדינה יצחק הרצוג. טיסה ממוצעת במטוס הייעודי צפויה לעלות כ-5.2 מיליון שקלים, לעומת כ-2.5 מיליון שקלים במטוס אזרחי רגיל.

החישוב כולל את ההסבה של המטוסים לצרכים ייחודיים של ראש ממשלה, אך גם בלי הנתונים הללו יש פער לא מבוטל של כ-10% בעלות הפעלת המטוס בלבד. לדבריו של המבקר, גם הפערים הללו לא נבדקו בשלבי האישור השונים. דוח המבקר לא מתייחס להפסד שיגרם מאי שימוש בכנף ציון ומאות המיליונים שכבר שולמו עליו ולא יחזרו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן