הילולת משה רבנו במירון: מבנה הקבר יהיה סגור ובלי חשמל

ההילולה המסורתית של משה רבינו, תצויין השנה בהר מירון ברקע האסון, כאשר צו סגירה הוצא למתחם קבר הרשב"י בשל ליקויי בטיחות. מאות שוטרים יאבטחו את המקום וחניוני הסעות הוקמו באזור ההר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 20:01 ה באדר ב'

הילולת משה רבנו במירון: מבנה הקבר יהיה סגור ובלי חשמל
הר מירון. מתחם הקבר יהיה סגור, צילום: Matanya Tausig/Flash90

ההילולה המסורתית לציון יום הולדתו ופטירתו של משה רבינו, יחול מחר (ד') וביום חמישי, כאשר האירוע המרכזי יתרחש בקבר הרשב"י שבהר מירון. במשטרה הודיעו על פתיחתם של מספר חניוני הסעות באזור במטרה לשלוט במספר האנשים במקום וכדי למנוע תנועה רגלית בדרך להר.

במשטרה מדגישים כי מבנה הקבר יהיה סגור תחת צו סגירה שהוצא למקום על ידי המועצה המקומית בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על ידי מהנדס וכיבוי אש. במקביל גם רשות החשמל הודיעה על צו הפסקה למתקן החשמלי. 

במטרה לקיים את הצו שנועד לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו, כוחות משטרה רבים יפרסו מסביב לציון ולא יאפשרו כניסה אל מבנה הקבר. 

החניונים באזור מירון

החניונים באזור מירון צילום: דוברות המשטרה

הכניסה לחוגגים ומבקרים המבקשים להגיע עד פאתי הציון, תתאפשר רגלית בלבד דרך שער הכניסה הראשי של הישוב מירון. משטרת ישראל תקים מחסומים בכניסה לישוב מירון, והחל מהערב, כלי רכב פרטיים לא יורשו להיכנס אל הישוב, למעט תושבי המקום אשר ידרשו להציג תעודת זהות ואורחים ששכרו צימר בישוב ובכפוף להופעת שמם כמאושרי כניסה.

המגיעים לישוב בימים אלו יופנו לחניה בחניון הסמוך לישוב מירון. במידה וחניון זה יתמלא, המבקרים יופנו להמתנה בחניון פרוד עד להתפנות מקום בחניון הסמוך לישוב מירון.

לרשות הנכים יועמדו רכבי הסעות של עזר מציון מהחניון הסמוך לישוב מירון אל פאתי הציון. 

ציבור המבקרים מתבקש להישמע להוראות השוטרים, להיאזר בסבלנות ולצמצם את זמן השהות בישוב ובחניון הסמוך לו למינימום, על מנת לאפשר לכלל המבקרים לבקר במקום. מנהיגי הציבור מתבקשים להעביר הנחיות אלו לאנשיהם ולהדגיש את חשיבות קיצור זמן השהיה באתר על מנת לאפשר למירב מבקרים להגיע לפאתי הציון.