מלחמה באירופה

בכיר בקואליציה נגד איילת שקד: "לא רצינית"

מדיניות קליטת הפליטים החדשה שהציגה שרת הפנים לא מצאה חן בעיניי כולם, כאשר דווקא חברה לקואליציה גלעד קריב יצא נגד המתווה: "התכנית של השרה שקד אינה מספקת - ויש להרחיב אותה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 19:30 ה באדר ב'

בכיר בקואליציה נגד איילת שקד: "לא רצינית"
קריב וסער, ביקורת על שקד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת גלעד קריב תוקף הערב (ג') את התכנית החדשה שהציגה שרת הפנים איילת שקד בנוגע לקליטה בישראל של הפליטים מאוקראינה. לפי קריב, המתווה שהציגה שקד אינו מספיק ועל ישראל לקלוט יותר פליטים.

"התכנית של השרה שקד בעניין קליטת הפליטים מאוקראינה אינה מספקת - ויש להרחיב אותה", טען יו"ר ועדת חוקה, "קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אזרחים ישראלים אינם יכולים להיספר כחלק מהמכסה, ועל מדינת ישראל לאפשר את הגעתם ללא הגבלה מספרית וללא קשר לשאלת זכאותם לפי חוק השבות".

קריב המשיך וטען כי, "מעבר לכך, יש מקום לקליטה זמנית של מספר גדול מ-5,000 פליטים לישראל. הכללתם של 20,000 מהגרי עבודה מאוקראינה שנמצאים בישראל ללא רישיון עוד לפני פרוץ המלחמה כחלק ממכסת הפליטים - אינה מהווה התייחסות רצינית דיה למשבר ההומניטרי החריף שנגרם עקב המלחמה. מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה לאפשר שהייה זמנית של מספר גדול יותר של פליטים לשטחה, והדרך הראויה לעשות זאת היא באמצעות פעולה מתואמת עם ממשלת אוקראינה להבאת קבוצות לישראל, בדגש על בני נוער וצעירים".

גם באופוזיציה תקפו את תכניתה של השרה שקד. חבר הכנסת יריב לוין אמר: "בצעד מופקר וחסר אחריות, שקד פרצה הערב את גבולות המדינה. היא שוב שיקרה במצח נחושה ועשתה את ההיפך מכל מה שהתחייבה לו לאורך שנים".