מלחמה באירופה

פגישת בנט-פוטין: פרטים חדשים על הטיסה החשאית

ראש הממשלה הפך למנהיג המערבי הראשון שנפגש עם נשיא רוסיה בימים אלה, כחלק מניסיון התיווך שלו בעניין הפסקת אש | האמריקאים עודכנו ועודדו את הפגישה שתואמה גם עם צרפת וגרמניה. בנוסף, הטורקים אפשרו לבנט לעבור במרחב האווירי שלהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/22 07:34 ג באדר ב'

פגישת בנט-פוטין: פרטים חדשים על הטיסה החשאית
פוטין ובנט, צילום: Kobi Gideon/GPO

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא בשבת בבוקר למוסקבה, שם נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במשך שלוש שעות, זאת בהמשך לשיחה המוקדמת שערכו השניים ביום רביעי בנוגע למצב הקשה באירופה.

לאחר תום הפגישה, המריא בנט לברלין, שם נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ לפגישה בת שעה וחצי. בנט ושולץ אכלו יחד ארוחת ערב, במהלכה שוחחו על מספר סוגיות, בהן המצב בין אוקראינה ורוסיה. מממשלת גרמניה נמסר לאחר הפגישה: "ישראל וגרמניה חולקות מטרה משותפת, לסיים את המלחמה מוקדם ככל האפשר". 

עוד בטרם המריא לגרמניה, שוחח בנט פעמיים, עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ועדכן אותו בפרטי הפגישה. מנהיג נוסף עמו שוחח בנט לאחר פגישתו עם פוטין הוא נשיא צרפת עמנואל מקרון, שידע אף הוא על קיום הפגישה. על פי דיווח בחדשות 12 המהלך תואם כבר במהלך השבוע, כששולץ ביקר בישראל. בנט, הוא המנהיג היחיד מהמערב שנפגש בימים אלה עם פוטין.

המטוס בו עשה בנט שימוש, היה מטוס צ'רטר בולגרי (LZ-BRU) שהמריא מנתב"ג, דרך מחצ'קלה בחבל הקווקז', משם למוסקבה, אחר כך ברלין, ומשם חזרה לישראל. המטוס של חץ תעופה 4X-CUZ היה חלק מהמשלחת ושימש את הפמליה.

לאחר נחיתתו בישראל הבוקר, שוחח נפתלי בנט עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי בפעם השלישית ביממה האחרונה.

הממשל האמריקאי עודכן בדבר הפגישה

בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי היה זה בנט שהציע לתווך בין רוסיה לבין אוקראינה. מלבד המלחמה באוקראינה, ראש הממשלה והנשיא הרוסי דנו בפגישה גם במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן ועל חופש הפעולה האווירי של ישראל בסוריה. השניים נגעו גם במצבם של הישראלים והקהילות היהודיות שנפגעו במלחמה, ובנט ביקש לייצר מסדרונות הומניטריים שיאפשרו ליהודים לעלות לישראל.

על פי הדיווח ברויטרס, הממשל האמריקאי עודכן בדבר הפגישה, והאמריקאים אף עודדו את קיומה. בנוסף לאמריקאים, גורם מדיני ציין שמהלכיו של בנט מתואמים עם גרמניה צרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה. גם הטורקים עודכנו בפגישה החשאית ואפשרו לבנט לעבור במטוסו הפרטי מעל שטחם.

לפני צאתו למוסקבה עדכן בנט עדכן את השרים יאיר לפיד, בני גנץ ואביגדור ליברמן על הטיסה המתוכננת. את ראש הממשלה ליוו בביקור ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן