מלחמה באירופה

חבר הקואליציה עורר סערה: "אנחנו חייבים להפסיק לפחד"

חבר הכנסת אלי אבידר, ממשיך לספק התבטאויות מעוררות מחלוקת, כאשר התייחס באירוע שבתרבות למלחמה באוקראינה וקרא לישראל להצטרף למדינות המערב במאבק נגד רוסיה: "ישראל צריכה להצטרף לסנקציות נגדה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/03/22 19:57 ב באדר ב'

חבר הקואליציה עורר סערה: "אנחנו חייבים להפסיק לפחד"
אבידר, ממשיך לספק כותרות, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שהממשלה ורוב האופוזיציה שמרו על עמימות מסוימת בקשר לעמדה הישראלית סביב המלחמה באוקראינה, במהלך השבת, דווקא חבר קואליציה ושר לשעבר הכריז באופן רשמי כי על ישראל לצאת נגד רוסיה ואף להצטרף להטלת הסנקציות של המערב. מדובר בחבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו.

את הדברים אמר חבר הכנסת אבידר במהלך אירוע שבתרבות בראשון לציון: "הרוסים תומכים באיראן גרעינית ובמשטרים שמאיימים להשמיד אותנו. אנחנו צרכים לדבר בצורה ברורה על מה שקורה באוקראינה. אנחנו חייבים להפסיק לפחד".

"מאז קום המדינה הרוסים לא באמת תומכים בנו", הבהיר אבידר ופירט: "הרוסים תמכו בפלשתינים תמיד, תמכו באיראן תמיד, תמכו במכירת כורים גרעיניים לאיראן, נגדנו, כשאנחנו הזהרנו את העולם שזה מסוכן. זכותנו לבוא ולהגיד לרוסיה שאנחנו לא מרוצים ממה שהם עושים באוקראינה. לדעתי ישראל צריכה להצטרף לסנקציות נגד רוסיה", הפתיע השר לשעבר. 

בהמשך התייחס אבידר לקליטת הפליטים היהודים במדינה והדגיש: "ישראל מוכנה כיום לקלוט רק עליית 'בוטיק' במספרים קטנים. יש גל עליה עצום שצפוי, ואסור לנו, לישראל, להפסיד אותו". 

יו״ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, כתבה בחשבון הטוויטר שלה על טיסתו של בנט לרוסיה: "החלטה משמעותית של ראש הממשלה, נפתלי בנט⁩, שנפגש ברגעים אלו עם פוטין על מנת לנסות להגיע להפסקת אש. עלינו לעשות כל שביכולתנו לעצור את המתקפה הרוסית נגד אוקראינה. בו בזמן עלינו לסייע בקליטת הפליטים האוקראינים הנסים על נפשם מהמלחמה. זו חובתנו על הערכית והאנושית. אל לנו לעמוד מנגד".