סקר: מה חושבים הישראלים על המלחמה ועל המדיניות הישראלית?

כבר שבוע וחצי לתוך המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וסקר של דיירקט פולס בדק: מה חושבים הישראלים על המלחמה ומה הם חושבים על ההתנהלות של הממשלה בעניין. כל הנתונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 13:54 א באדר ב'

סקר: מה חושבים הישראלים על המלחמה ועל המדיניות הישראלית?
צילום: שאטרסטוק, לע"מ

במסגרת מדגם שנערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון מחברת "דיירקט פולס" בקרב בוגרים מכלל האוכלוסייה בישראל למקור ראשון היום (ו') אודות התמיכה הישראלית בין הצדדים הלוחמים – רוסיה ואוקראינה, ועל ניהול המדיניות הניטרלית של הממשלה. במסגרת הסקר בוצעה חלוקה בקרב המגזרים המצביעה על פילוג הדעות בקרב מחנה השמאל, מרכז וימין.

על שאלת התמיכה בצד האוקראיני או הרוסי, 76% מן המצביעים העלו תמיכה בצד האוקראיני לעומת 10% בלבד כלפי הצד הרוסי, כאשר הפילוג בין הקהלים על התמיכה מעמיד בקרב מצביעי השמאל תמיכה גורפת של 90%, לעומת אמביוולנטיות בקרב מחנה הימין של כ-68%. בקרב ערביי ישראל ישנה תמיכה של 35% בצד הרוסי למול תמיכה של 41% בלבד בצד האוקראיני.

על ניהול מדיניות הכמעט ניטרלית מצד הממשלה, מן הסקר עולה כי ישנה תמיכה של 54% כלפי המדיניות הניטרלית של הממשלה, לצד התנגדות של כ-34% להתנהלות הנוכחית. בקרב המחנות ישנה הסכמה של קרוב לחצי ממחנה הימין – 48% , לעומת הסכמה מעט יותר רחבה בקרב מחנה המרכז והשמאל הנעמדת על 64% ו-65% בהתאמה.