אוקראינה: "רוסיה כבשה את תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה"

היום התשיעי: אוקראינה מעדכנת כי לאחר השריפה שפרצה באיזור, תחנת הכוח זפוריז'יה, התחנה הגרעינית הגדולה באירופה, נכבשה על ידי רוסיה | אמש אמר פוטין: "המבצע המיוחד באוקראינה מתנהל על פי התוכנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 08:49 א באדר ב'

אוקראינה: "רוסיה כבשה את תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה"
מתקן בתחנת הכוח זפוריז'יה, צילום: shutterstock

 

היום התשיעי למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: רוסיה כבשה את מתקן הגרעין בזפוריז'ה, תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה. באוקראינה עדכנו כי שריפה פרצה הלילה בתחנת הכוח ואיימה על המתקן, ולאחר מכן שירותי החירום אישרו כי השריפה כובתה. השריפה פרצה במתקן אימונים הסמוך למפעל בעקבות תקיפה של הרוסים.

פוטין: "נהרוס את האנטי-רוסיה הזו"

בנאומו אמש (ה') אמר פוטין: "כל משפחות החיילים שנפלו בקרב יקבלו את הקצבה ההולמת ויוענקו תשלומים נוספים לאנשי הצבא המשתתפים במבצע. כל המשתתפים יקבלו תגמולים נוספים גם על פציעות, חייל שלא יוכל להמשיך להילחם יקבל 2.9 מיליון רובל. נזכור את הנופלים, נסייע למשפחותיהם ולהשכלת ילדיהם".

פוטין הוסיף ותקף: "נהרוס את האנטי-רוסיה הזו שנוצרה על-ידי המערב, הרוסים והאוקראינים הם עם אחד. הכוחות האוקראיניים לקחו אלפי אזרחים זרים בשבי, כולל סטודנטים. החיילים שלנו יצרו מסדרונות הומניטריים כדי שאזרחים יוכלו לברוח, אבל לאומנים אוקראינים חוסמים אותם. הכוחות האוקראיניים משתמשים באזרחים כמגנים אנושיים, המבצע המיוחד באוקראינה מתנהל על פי התוכנית".