מלחמה באירופה

עולים מאוקראינה בדרך לגוש עציון

בעיצומה של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, היהודים האוקראינים שנמלטו לישראל מחפשים בית חם להיות בו | צוות קליטת עלייה במועצה האזורית גוש עציון נרתמו למשימה והמשפחה הראשונה הגיעה היום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/22 22:12 ל באדר א'

עולים מאוקראינה בדרך לגוש עציון
העולים מאוקראינה הגיעו לגוש עציון, צילום: דוברות המועצה האזורית גוש עציון

המועצה האזורית גוש עציון פותחים את הלב והבית למען יהודי אוקראינה, במאמץ הלאומי של קליטת יהודי אוקראינה. משפחות רבות עזבו את בתיהם באוקראינה בדחיפות בצל המתקפה הרוסית והגיעו לארץ בלי שום דבר.

המועצה האזורית גוש עציון יצאה בקריאה לתושבים בסיוע מידי בגיוס ציוד עבור העולים הבאים למועצה, ממוצרי חשמל בסיסיים כמו מקררים, קומקומים ומוצרי חימום ועד מצעים, טיטולים ואמצעי היגיינה אישית. וזאת כדי שיכנסו באופן חלק וטבעי לחבל ארץ זה. המשפחה הראשונה משפחה ראשונה של עולים מאוקראינה נחתה עכשיו והיא בדרכה לגוש עציון ליישוב כפר אלדד.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי: "מרגש לראות את תושבי גוש עציון נרתמים למען יהודי אוקראינה שנמצאים במציאות לא פשוטה. כאן בגוש עציון הם ירגישו כמו בבית ואף יותר מכך. אנחנו נסייע בכל שיידרש כדי לקלוט אותם בצורה המהירה והטובה ביותר ונראה להם את ישראל היפה. אנו זוכים לקיים הכנסת אורחים של יהודים שהם בעלי בית בארצם כמו אברהם אבינו כל שכן שהם, שהנוכחות שלנו כאן בחבל ארץ זה היא למעשה המשך דרכו. אני מברך את צוות עלייה וקליטה של המועצה על עשייתם החשובה למען יהודי אוקראינה בשעה קשה זו".