צפו הצעות החוק עברו בטרומית והח"כים פצחו בשירת "משנכנס אדר מרבים בשמחה"

חברי הכנסת מהאופוזיציה משה ארבל, ינון אזולאי ועאידה תומא סולימאן העבירו בקריאה טרומית את הצעות החוק להנחות בתעריפי מים וחשמל לבתי תפילה. מספר חברי כנסת החלו לשיר, יו"ר הכנסת מיקי לוי זעם והוציא מאולם המליאה מספר ח"כים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 22:30 כט באדר א'

הצעות החוק עברו בטרומית והח"כים פצחו בשירת "משנכנס אדר מרבים בשמחה"
מליאת הכנסת, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת חוגגת. הצעות החוק של חברי הכנסת מהאופוזיציה משה ארבל, ינון אזולאי ועאידה תומא סולימאן להנחות בתעריפי מים וחשמל לבתי תפילה עברו הערב (ד') בקריאה טרומית. הצעת החוק מציעה לקבוע בחוק המים, בחוק תאגידי מים וביוב ובחוק משק החשמל, כי יינתנו הנחות לתקופה קצובה במחירי המים והחשמל לבתי תפילה, בשל משבר הקורונה המתמשך.

מוקדם יותר, המליאה דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל (תיקון - ייצוג הציבור באסיפה הבוחרת) של חבר הכנסת משה טור פז. במהלך ההצבעה השמית התעוררה מהומה במליאה לאחר שחברי האופוזיציה טענו כי חבר הכנסת ניר אורבך אמר בסבבי ההצבעה כי הוא לא משתתף אך לאחר מיכן הצביע בעד. 

המליאה יצאה להפסקה על מנת לברר את העניין, ולאחר הבירור הודיע יו"ר הכנסת מיקי לוי: "לאחר שצפינו בסרטון פעם אחר פעם, גם עם נציגי האופוזיציה, מכיוון שהיו צעקות ולא היה ברור מה קורה, ולא יכולנו להחליט באופן חד משמעי לכאן או לכאן, קיבלתי החלטה להביא את ח"כ ניר אורבך שהוא יצפה. אנחנו סומכים על היושרה שלו, הוא צפה בסרט מספר פעמים וגם הוא לא ידע להחליט, אך בגלל היושרה שלו אמר שמכיוון שיש ספק אז אין ספק ולכן הוא לא יוכל להצביע". לאור זאת נרשם שוויון 51 בהצבעה ולכן החוק לא עבר.

ההצעה מבקשת לקבוע מספר שינויים בתהליך בחירת הרבניים הראשיים לישראל. כך מוצע לשנות את הרכב החברים באסיפה הבוחרת, לערוך בחירות גלויות במקום חשאיות וכן לקבוע כי כשירות לכהן כדיין או כהונה בפועל כדיין הם תנאים הכרחיים במסגרת תנאי הכשירות הנדרשים ממועמד לתפקיד הרב ראשי לישראל.